۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
احتمال تثبیت نرخ ارز در کانال ۱۴ هزار تومان
یک کارشناس پولی و مالی در گفتگو با " بازار" پیش بینی کرد

احتمال تثبیت نرخ ارز در کانال ۱۴ هزار تومان

یک کارشناسان پولی و مالی گفت: با توجه به اجرای سیاست های بانک مرکزی در به تعادل رساندن نرخ ارز و بدنبال آن کاهش التهاب قیمت ها در این بازار، بنابراین تثبیت نرخ ارز در کانال ۱۴ هزار تومان محتمل است.

شهاب آزادی در گفتگو با " بازار" با بیان این که تثبیت نرخ ارز حتی بهتر از کاهش قیمت این کالا در بازار است افزود: زمانی که نرخ ارز به یک ثبات قیمتی خاص می رسد و نوسان آن کم می شود، سرمایه گذاران با خاطری آسوده دنبال سرمایه گذاری بازارهای سود آور رفته و از طرفی نقش سفته بازان که مخل بازار قیمت ها هستند در بازار بی رنگ می شود.

وی خاطرنشان کرد: فعال بودن بازارهای موازی نظیر بازار سرمایه، طلا، مسکن، خودرو و... در شرایطی که نرخ ارز دربازار با ثبات قیمتی همراه باشد، متعادل و متحرک خواهد شد و با این روند بساط دلال بازی ها از بازار جمع می شود.

این کارشناس بازار پولی و مالی حرکت بانک مرکزی در جلوگیری از افزایش نرخ ارز در بازار آزاد را با سیاست های کارشناسانه و به موقع مناسب دانست و افزود: قیمت ارز طی چند روز گذشته در بازار آزاد فراتر از ۱۶ هزار تومان نیز رفته بود اما کاهش ۵۰۰ تومانی نرخ دلار در صرافی بانک ها موجب شد تا نرخ این کالا در بازار آزاد نزولی شود و به کانال ۱۴ هزار تومان بیاید.

آزادی با بیان این که بانک مرکزی در اجرای سیاست های خود برای تعادل قیمت ارز در بازار باید شرایط را بسنجد و بی گدار به آب نزند، افزود: افزایش واقعی قیمت ارز در بازار کاملا مشخص است و بانک مرکزی در آن شرایط باید اقدامات پیش گیرانه را به کار گیرد اما برخی مواقع جوسازی ها و ایجاد فضای روانی در بازار موجب بالارفتن قیمت ارز می شود با این وجود بانک مرکزی در چنین مواقعی نسبت به عرضه ارز به بازار باید با وسواس عمل کند چرا که این التهابات در بازار دوامی ندارد.

وی با بیان این که بانک مرکزی باید ثبات نرخ ارز را جدی بگیرد افزود: از آنجایی که سود آوری در بازار ارز برای سرمایه گذاران این کالا دیگر رضایت بخش نیست، بنابراین قیمت دلار می تواند با نظارت بانک مرکزی در بازار آزاد در کانال ۱۴ هزار تومان تثبیت شود.  

کد خبر: ۷٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha