۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
ایجاد ۴۵۵ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه گردشگری
معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد

ایجاد ۴۵۵ هزار فرصت شغلی جدید در حوزه گردشگری

خیاطیان، معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی گفت: ۲ هزار و ۵۲۷ پروژه زیرساخت گردشگری در کشور در جریان است که ۴۵۵ هزار فرصت شغلی جدید فراهم کرده است.

به گزارش بازار، محمد خیاطیان در مراسم گشایش شعبه ۲۶۳۴ شورای حل اختلاف تهران ویژه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزود: مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی هستند و باید اعتماد آن‌ها را بیش از این جلب کرد و ایجاد این شعبه شورای حل اختلاف موجب افزایش اعتماد مردم به سیستم گردشگری می‌شود.

وی گفت: قطعا با افزایش اعتماد مردم حوزه زیرساخت گردشگری هم با حضور خود مردم توسعه پیدا می‌کند.

خیاطیان به وظایف قانونی وزارتخانه اشاره کرد و گفت: ما همه برنامه هایمان را بر مبنای چشم اندازهای ابلاغی انجام می‌دهیم و برای حمایت از فعالان عرصه گردشگری و اعتمادسازی و نظارت اقدامات قابل توجهی انجام شده است و با وجود همه کاستی‌ها در اثربخشی تصمیمات شاهد تعاملات میان دولت، مجلس و قوه قضائیه در این وزارتخانه هستیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: ما امروز در بحث حمل و نقل هیچ کرسی نداریم و صاحب رای هم نیستیم، اما با این وجود نظارت خود را ادامه می‌دهیم و در موضوع حمل و نقل هر کوتاهی که در حق مردم صورت گیرد خود را پاسخگو می‌دانیم.

وی افزود: امیدواریم جایگاه واقعی وزارتخانه در لایه‌های تصمیم سازی به همت دولت و مجلس در زمان تصویب شرح وظایف وزارتخانه محقق شود.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد شعبه حل اختلاف در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی را گامی مهم در رسیدگی به مشکلات مردم خواند.

وی گفت: در این شوراها مشکلات مردم به دست خود مردم حل می‌شود و دستاورد بسیار خوبی است و ما در خواست می‌کنیم دادگاه‌های ویژه‌ای هم برای رسیدگی به شکایت مردم ایجاد شود.

در ادامه این مراسم آقای حرمت اله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که به عنوان رئیس این شورا هم انتخاب شد گفت: در همان اوایل شیوع بیماری کرونا در اسفندماه شاهد بودیم که برخی ایرلاین‌ها که بیشتر خارجی بودند نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان پول مردم را پس نمی‌دادند و با وجود همه پیگیری‌ها و با وجود گذشت یک سال از شیوع کرونا همچنان برخی از این شیادان پول مردم را پرداخت نکردند.

رفیعی افزود: ما کمیته وصول مطالبات را در این انجمن راه اندازی کردیم و ۴۴۷ پرونده در آن رسیدگی شده که ۳۰۳ پرونده منجر به وصول شد و بقیه را هم به قوه قضائیه ارسال کردیم.

وی گفت: شورای رسیدگی به شکایات نیز در انجمن فعالیت قابل توجهی در بحث احقاق حقوق شاکیان داشته است و در ده ماه ابتدایی سال ۲ هزار و ۴۶ پرونده رسیدگی شد که هزار و ۱۶۶ مورد بدون صدور رای منجر به صلح و سازش شده است.

وی گفت: مشکل اصلی ما به سبب برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که دفتر و جایگاه قانونی ندارند و برای ما مشکل ایجاد کردند.

رفیعی از مسئولان شورای حل اختلاف استان تهران به سبب راه اندازی این شعبه شورای حل اختلاف قدردانی و درخواست کرد با توجه به گستردگی حوزه گردشگری این شعبه تبدیل به مجتمع شود.

کد خبر: ۷۳٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha