۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
آفریقای جنوبی برنامۀ تزریق واکسن آسترازنکا را متوقف کرد| تأثیر اندک واکسن انگلیسی

آفریقای جنوبی برنامۀ تزریق واکسن آسترازنکا را متوقف کرد| تأثیر اندک واکسن انگلیسی

آفریقای جنوبی به طور موقت برنامۀ واکسیناسیون خود را علیه کووید -۱۹ توقف نمود.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، آفریقای جنوبی به طور موقت برنامۀ واکسیناسیون خود را علیه کووید -۱۹ که قرار بود در روزهای آینده با یک میلیون واکسن تولید شده توسط آکسفورد و آسترازنکا آغاز شود، متوقف نمود.

در پژوهشی که هنوز تکمیل نگردیده، این پادتن انگلیسی تأثیر اندکی در برابر گونۀ آفریقای جنوبی دارد. فردا قرار است در این رابطه یک جلسۀ سازمان بهداشت جهانی برگزار شود.

این تحقیق که توسط دانشگاه «ویتواترزراند» شهر ژوهانسبورگ صورت گرفته بر این موضوع تأکید دارد که تأیید تأثیر این واکسن ها در برابر موارد شدید این بیماری غیرممکن بود زیرا افرادی که تحت آزمایش قرار گرفتند بزرگسالان جوانی بودند که از سلامت برخوردار بودند.

طبق نتایج اولیه تأثیر این واکسن فقط ۲۲ درصد در برابر اشکال متوسط این ویروس است. نتایج آن در خصوص تأثیر آن در برابر اشکال شدیدتر ویروس هنوز در دسترس نمی باشند.

واکسن های آسترازنکا و آکسفورد توسط موسسۀ سروم  هند تولید شده اند و اولین دوزهای آن عمدتاً قرار است به ۱.۲ میلیون کادر درمان اختصاص یابد. گفتگوهایی با سایر آزمایشگاه ها به ویژه با مدرنا و تولید کنندۀ روسی واکسن اسپوتنیک وی در جریان می باشد.

آفریقای جنوبی پیش بینی می کند که دستکم ۶۷ درصد مردم را تا پایان سال واکسینه کند، یعنی در حدود ۴۰ میلیون نفر. واکسن آسترازنکا و آکسفورد از سوی بسیاری از کشورها مورد تأیید قرار گرفته است، اما برخی افراد توصیه کردند این واکسن ها فقط برای افراد زیر ۶۵ سال به سبب کافی نبودن اطلاعات مربوط به افراد سالمند، تزریق شود.

کد خبر: ۷۳٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha