۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
تبعیض نژادی در آمریکا| آفریقایی‌تبارها کمتر واکسینه می‌شوند

تبعیض نژادی در آمریکا| آفریقایی‌تبارها کمتر واکسینه می‌شوند

در شهر نیویورک، افریقایی تبارها که ۲۴ درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند، فقط  ۱۱ درصد دوز واکسن دریافت کرده اند.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، «استفانی لوبار» در گزارشی انتقادی از تبعیض نژادی در فرایند واکسیناسیون در آمریکا انتقاد کرده است.

در گزارش لوموند فرانسه آمده است: براساس آمار ارائه شده از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، از جمعیت سیاه پوستان این کشور تا کنون فقط ۵.۴ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده اند، در حالی که  دیگر ساکنان امریکا ۱۳ درصد، کارمندان بهداشتی ۱۶ درصد و کارکنان خانه سالمندان ۱۴درصد از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در واقع جمعیت سفیدپوستان با در نظر گرفتن کارکنان بهداشت  ۶۰ درصد واکسن ها را دریافت کرده اند.

در شهر نیویورک، افریقایی تبارها که  ۲۴ درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند، فقط  ۱۱ درصد دوز واکسن دریافت کرده اند.

«مارسلا نونز اسمیت»، رئیس کارگروه مبارزه با کووید-۱۹ در دولت بایدن  اعتراف کرد که افراد سیاه پوست به همان میزان سفیدپوستان واکسینه نشده اند. در اوایل ماه فوریه حدود ۲۸ میلیون نفر یک یا دو دوز دریافت کرده اند.

یک مطالعه توسط انجمن قلب آمریکا نشان داد که بیماران سیاه پوست و اسپانیایی تبار ۶۰ درصد از بیماران بستری را تشکیل می دهند. طبق آمار جمع آوری شده توسط طرح ردیابی کووید-۱۹ در دانشگاه بوستون، در سراسر کشور، آمریکایی های افریقایی تبار ۱.۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان می میرند.

در منطقه کلمبیا، ۷۵ در صد از مرگ و میرهای ناشی از کووید-۱۹ به  سیاه پوستان اختصاص دارد، در حالی که آنها فقط ۴۶ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

در میشیگان که ۱۴ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، ۲۴ درصد از مرگ و میرها به آنها اختصاص دارد.  دلایل اقتصادی-اجتماعی و نابرابری در دسترسی به مراقبت های پزشکی، بیانگر این اختلاف است.

کد خبر: ۷۳٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha