۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
برخی قوانین کشور مناسب با جنگ اقتصادی نیست
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

برخی قوانین کشور مناسب با جنگ اقتصادی نیست

گرگان- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازدیدهای میدانی ما از مشکلات واحدهای تولیدی نشان می دهد برخی قوانین در زمان صلح طراحی شده و برای جنگ اقتصادی مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام حسن درویشیان شامگاه دوشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی گلستان، اظهار کرد: در اکثر استان هایی که سفر داریم، واحدهای تولیدی را بازدید می کنیم و می بینیم بسیاری از مشکلات حوزه تولید برای دستگاه های ملی است.

وی مشکل دیگر بخش خصوصی را ساختار قوانین اعلام کرد و افزود: قوانینی که داریم برای زمان صلح است و برای زمان جنگ اقتصادی مناسب نیست.

درویشیان ادامه داد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند سران قوا هر تصمیمی در ستاد ملی گرفتند من موافق هستم.

وی با یادآوری این که بسترهای مختلفی مثل ستاد اقتصادی سران قوا، کارگروه رفع موانع جهش و ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه برای حل مشکلات اقتصادی شکل گرفته، گفت: این بسترها شکل گرفت تا چالش نقص قوانین را جبران کنند و اگر قوانین اصلاح شود نیازی به آنها نیست.

رئیس سازمان بازرسی با بیان این که بررسی ها نشان می دهد برخی قوانین فقط نواقص جزئی دارند، عنوان کرد: در حوزه بیمه کارگران ساختمان، بانک و گمرک و از این دست گاهی اگر یک ماده اصلاح شود مشکل حل می‌شود.

وی بیان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب توسعه این این همه امکانات بالقوه انسانی و امکاناتی، راهی جز راهی تببین فرمایشات رهبری مثل اقتصاد مقاومتی، خنثی کردن تحریم‌ها و افزایش تولید نیست.

درویشیان با تاکید بر این که باید بر توان داخلی تکیه کنیم، گفت: نگاه به خارج داشتن، چه غرب که جنایت می کند و چه شرق که کمتر صدمه زده است، بی فایده است زیرا دلشان برای ما نمی سوزد.

وی با بیان این که بیشترین تحریم و بیشترین پیشرفت در حوزه هسته ای و دفاعی بوده، گفت: چرا در سایه حوزه ها که کمتر تحت تاثیر تحریم قرار گرفته اند چالش های بسیاری داریم؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:بررسی ها نشان می دهد توان تولید ۱۰۰ درصد نهاده‌ها در کشور وجود دارد اما به دلیل موانع مشکلات بسیاری در این بخش وجود دارد.

وی خطر قرمز نظام و سازمان را فساد اعلام و بیان کرد: اجازه نمی دهیم نباید تحت هیچ عنوان و پوششی در کشور فساد رخ دهد.

کد خبر: ۷۲٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha