۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
۵۰ شغل در زنجان مکلف به نصب و راه اندازی پایانه های فروشگاهی شدند
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان:

۵۰ شغل در زنجان مکلف به نصب و راه اندازی پایانه های فروشگاهی شدند

زنجان- مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ۵۰ شغل و حرفه در استان زنجان مکلف به نصب و راه اندازی و استفاده از پایانه های فروشگاهی شدند.

به گزارش بازار به نقل از امور مالیاتی زنجان، میرحیدر رضوی بر لزوم ضرورت نصب و راه اندازی پایانه فروشگاهی در استان زنجان خبر داد و گفت: مودیان مالیاتی فراخوان شده جهت نصب و استفاده از صندوق فروشگاهی موظف هستند از سامانه صندوق فروش، صندوق ماشینی و تجهیزات مشابه استفاده کنند.

وی اظهار کرد: انجام این کار از طرف مودیان در افزایش شفافیت اقتصادی، عدالت مالیاتی و رضایت مودیان و مبارزه با فرار مالیاتی بسیار موثر است. 

مدیرکل امور مالیاتی زنجان با بیان اینکه ۵۰ شغل و حرفه مکلف به نصب و راه اندازی و استفاده از پایانه های فروشگاهی در استان شدند،گفت: در استان زنجان دفاتر پلیس با ۷۱ درصد بیشترین و آرایشگاه های زنانه با سه درصد کمترین نصب کارت خوان را دارند. 

رضوی با بیان اینکه اصناف استقبال خوبی از نصب پایانه های فروشگاهی ندارند،تاکید کرد: عدم نصب یا عدم استفاده از سامانه صندوق فروش فروشگاهی یا عدم ثبت صورتحساب خرید و فروش موجب تعلق جریمه ای معادل دو درصد فروش خواهد بود.

وی ابراز داشت: اشخاص مشمول مکلف هستند مراتب تعطیلی، توقف دائم یا موقت فعالیت بیش از یک ماه خود را حداکثر تا یک ماه از تاریخ تعطیلی یا توقف از طریق درگاه عملیات الکترونیکی سازمان را  به ادارات امور مالیاتی اعلام کنند. 

کد خبر: ۷۲٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha