۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷
شرکت خودروسازی پورشه در مالزی کارخانه مونتاژ ایجاد می‌کند

شرکت خودروسازی پورشه در مالزی کارخانه مونتاژ ایجاد می‌کند

شرکت تولیدکننده خودروهای اسپرت پورشه قصد دارد با همکاری با شرکت سایم داربی (نماینده انحصاری شمار بسیاری از خودروسازان دنیا در مالزی) کارخانه مونتاژ خودرو تاسیس کند.

بازار؛ گروه خودرو: پورشه به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح خودروهای اسپرت آلمانی به تازگی قصد دارد با یک شرکت مالزی به نام سایم داربی قرارداد مشارکت برای ایجاد مجموعه مونتاژ کاری داشته باشد. در این راستا روزنامه The Edge Markets نیز طی گزارشی به این موضوع پرداخته که قرار است شرکت خودروسازی پورشه با شرکت اینوکوم به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های سایم داربی قرداد مشارکت داشته باشند.

پورشه به دنبال ایجاد مرکز اقتصادی در جنوب شرقی آسیا
در این راستا مجموعه اینوکوم قرار است یک کارخانه جدید برای پورشه در شمال شبه جزیره مالزی احداث کند. کارخانه‌ای که هنوز ارزش سرمایه‌ای آن بر اساس گزارش روزنامه Edge مشخص نشده است.

بر این اساس به نظر می رسد شرکت خودروسازی پورشه قصد دارد مالزی را به عنوان یکی از مراکز خود در جنوب شرقی آسیا انتخاب کند که این اقدام با مشوق‌هایی از وزارت دارایی مالزی انجام خواهد شد.

البته این نکته حائز اهمیت است که تاکنون سرمایه‌گذاری‌های بزرگ بسیاری در بخش خودروسازی مالزی صورت گرفته است که هنوز دولت این کشور اطلاعات دقیقی از آن اعلام نکرده است.  

گفتنی است شرکت سایم داربی به عنوان یک شرکت چند شاخه‌ای مالزیایی در حوزه‌های متفاوتی اعم از کشاورزی، توسعه املاک و مستغلات، صنعت خودروسازی و تجارت کالا فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۱۰ توسط هنری داربی، کارآفرین اسکاتلندی و ویلیام سایم، بانکدار بریتانیایی در شمال مالزی تأسیس شد. فرم کنونی این شرکت، حاصل ادغام سه شرکت بزرگ، در ماه ژانویه سال ۲۰۰۷ است.

سایم داربی نماینده انحصاری خودروسازان در مالزی
اما در خصوص فعالیت سایم داربی در زمینه خودروسازی به این نکته باید اشاره داشت که سایم داربی نمایندگی انحصاری فروش محصولات کاترپیلار(ابرشرکت صنایع سنگین آمریکایی که در زمینه طراحی و توسعه، مهندسی و ساخت موتورهای دیزل، تجهیزات سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و کامیون‌ها فعالیت می‌کند و به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده ماشین‌آلات عمرانی و معدنی جهان شناخته می‌شود) را در ۱۰ کشور آسیایی بر عهده دارد.

همچنین این شرکت انحصار واردات و فروش برندهای ب‌ام‌و، رولز-رویس موتور کارز، مینی، پورشه، آلفا رومئو، فورد، لندرور و مونتاژ خودروهای هیوندای موتور در مالزی و اندونزی را نیز در اختیار دارد که کل نمایندگی‌های سایم داربی به ۳۰ برند خودرویی بر می‌گردد.

علاوه بر این مجموع خودروهایی که این شرکت در سال به فروش می‌رساند قریب به ۸۰ هزار دستگاه است. همین موضوع باعث جذب سرمایه‌گذاران بسیاری از سراسر جهان به مالزی می‌شود.

کد خبر: ۷۲٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha