۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
امیدواری سهامداران شپلی برای روزهای اوج پلی اکریل /مدیریت باید برعهده هیئت مدیره باشد نه هیئت اجرایی /  وزیر صمت ویژه رسیدگی کند
رئیس هیات مدیره شرکت پلی اکریل ایران مطرح کرد

امیدواری سهامداران شپلی برای روزهای اوج پلی اکریل /مدیریت باید برعهده هیئت مدیره باشد نه هیئت اجرایی / وزیر صمت ویژه رسیدگی کند

دوستی، رئیس هیات مدیره شرکت پلی اکریل ایران با بیان اینکه باید به صورت ویژه از سهامداران شرکت تشکر کنم گفت: با همدلی بین مدیریت و سهامداران آینده روشنی را خواهیم ساخت.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی علی دوستی رئیس هیات مدیره شرکت پلی اکریل ایران با نماد بورسی شپلی، در نشست خبری گفت: باید به سمت احیای این شرکت برویم زیرا پلی اکریل سرزنجیره نساجی کشور بوده و جایی که پتروشیمی به نساجی متصل می شود، پلی اکریل در راس قرار دارد.

علی دوستی با بیان اینکه باید به صورت ویژه از سهامداران شرکت تشکر کنم گفت با همدلی بین مدیریت و سهامداران آینده روشنی را خواهیم ساخت.

در ادامه جلسه، مهدی زرافشانی مدیرعامل جدید این شرکت گفت: اگر ظرفیت کامل این شرکت به کار گرفته ۲۲۰میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد، این شرکت چهل هزار سهامدار خرد دارد، این شرکت در سال ۷۵به تابلوی بورس آمده و در سال ۷۹آغاز راه اندازی و ساخت خط تولید اکریل ۲، با ظرفیت ۴۰هزار تن تولید میکند.

مدیرعامل شرکت ادامه داد: این شرکت در سال ۸۳ به بخش خصوصی واگذار میشود.

مهدی زرافشانی با بیان اینکه اگر وضعیت شرکت را در سال ۸۳ بررسی کنیم به اعداد میلیاردی میرسیم: دارایی نقدی ۱۶میلیارد بوده و سود شرکت بیشتر از زیان انباشه بوده است. دومین واگذاری در سال ۸۵بوده و این شرکت با مبلغ ۷۴میلیارد تومان واگذار می شود و از این مبلغ ۳۵میلیارد تومان بدهی و دیون شرکت احیا که سال ۸۳شرکت به آن واگذار شده، بوده است.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: متاسفانه سال ۸۵، ۹۳درصد سهم شرکت به یک فرد دوتابعیتی ایرانی با مبلغ ۳۹میلیارد تومان واگذار شده است.

زرافشانی با بیان اینکه طی ۱۲سال نقدینگی از این شرکت خارج می شود گفت: روش اول خروج نقدینگی، صورت حساب های کاغذی برای مواد اولیه از شرکت بوده و تا امروز نه پول برگشته نه مواد اولیه. روش دوم خروج نقدینگی این شرکت، حجم شناوری بوده، حجم شناوری به ۵۰درصد رسیده و شرکت در دورانی سودده می شود و شرکت تابعه می تواند با خریدن دو شرکت عظیم و العقیلی را خریداری کرده و سیت مدیریتی را بر عهده گرفته و نقدینگی را خارج می کند.

مدیرعامل پلی اکریل در ادامه گفت: در سال ۹۵‌بعد از استقرار حوزه حمایتی صنایع، مدیریت این شرکت با این حوزه اجرایی قرار میگیرد. عملکرد هیئت اجرایی از سال ۹۵تاکنون در چهار دوره حسابرسی داشته که گزارش ها در چهار دوره هم ارسال نشده است، طبق قانون حمایت از صنایع باید هر ۶ماه یک بار گزارش ارسال می شده که انجام نگرفته است. بعد از پنج سال عملکرد زیان انباشته هیئت اجرایی از ۵۰۰میلیارد تومان به ۱۲۰۰تومان می رسد. بعد از ورود هیات تامین استان اصفهان جهت احیا شرکت مجمع این شرکت در دی ماه سال جاری انجام شد.

در ادامه مهدی علی دوستی گفت: این شرکت به ذات سودده بوده و باید دید چرا زیانده شده است، برای برقراری مجمع فشارهای زیادی انجام شده تا مجمع به موقع انجام نشود، با تلاش ویژه دادستان استان اصفهان و اتحاد سهامداران که تا به حال دیده نشده بود، در ۴دی ماه بر اساس آرا سهامداران هیئت مدیره  و مدیرعامل جدید معرفی شدند.

۵۶ درصد سهام این شرکت متعلق به سهامداران خرد و حقوقی است و نمی گذاریم حق سهامداران خورده شود، در این مسیر باید تشکر ویژه از قوه قضاییه بابت هماهنگی و حمایت ها داشته باشم.

دوستی با بیان اینکه در فول ظرفیت این کارخانه ۲۲۰۰ و در شرایط فعلی ۱۵۰۰ کارگر مشغول باشند.

زرافشان مدیرعامل پلی اکریل درباره برنامه های این شرکت گفت: حسابرس ویژه متعلق به شرکت بورس انتخاب شده که با دقت ترازمالی شرکت را انجام دهد، برنامه ویژه ای برای عرضه محصولات در بورس کالا انجام داده ایم، در مرحله بعد مذاکره با بستانکاران بانکی شرکت هم در مرحله خوبی قرار دارد.

با درآمد فروش محصولات بورس کالا برنامه ویژه برای تامین بدهی و طلب ها خواهیم داشت، در اولین فرصت طلب ها را پرداخت خواهیم کرد. در حال مذاکره برای هیئت اجرایی برای تحویل شرکت را انجام داده ایم.

علی دوستی رئیس هیئت مدیره این شرکت در پایان گفت: ۹۳درصد شرکت برای شرکت العقیلی بوده که شرکت العقیلی به بانک مرکزی و بنیاد تعاون ناجا بوده است و سهام العقیلی  به جای بدهی در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است. دو درخواست داریم ابتدا از قوه قضاییه برای بررسی ویژه و درخواست دیگر از وزیرصمت برای تعیین تکلیف و واگذاری شرکت از هیئت اجرایی به شرکت، متاسفانه هیئت اجرایی به هیچ وجه پاسخگو نیست، باید به سرعت وضعیت این شرکت از طرف وزیر صمت برسد. آقای وزیر صمت لطفا رسیدگی کنید. از جناب سردار باقری خواهش میکنم به وضعیت این شرکت رسیدگی کند زیرا یک پای مشکل ، بدهی شرکت العقیلی به ستادکل نیروهای مسلح است.متاسفانه فشارهای ناجوانمردانه ای به هیئت مدیره وارد شده و هر روز شکایت های زیادی از هیئت مدیره جدید وارد شده است.

زرافشان هم در پایان گفت: پیچیدگی موضوع پرونده پلی اکریل بسیار زیاد بوده و منتظر گزارش کارشناسان قوه قضاییه هستیم، سفته بازی پیچیده ای در سهام این شرکت قرار گرفته و ان شالله در ماه آینده این گزارش در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت، از نظر بدهی هم فرض بر پرداخت بدهی۱۲۰۰میلیاردی شرکت خواهیم داشت.

کد خبر: ۷۲٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha