۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
بالا بودن نرخ بیکاری در «گرمی» قابل قبول نیست؛ لزوم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی
نماینده مردم گرمی در مجلس:

بالا بودن نرخ بیکاری در «گرمی» قابل قبول نیست؛ لزوم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

اردبیل- اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان گرمی قابل قبول نیست و در این زمینه انتظار داریم با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از افزایش مهاجرت جلوگیری شود.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نیاز است بیشتر از همه همدلی و اتحاد را زمینه‌ساز توسعه شهرستان گرمی کنیم، چرا که این شهرستان از برخی مشکلات اساسی اعم از کمبود آب آشامیدنی و اشتغال مناسب رنج می‌برد.

وی با اشاره به مشکل تأمین آب بیان کرد: نیاز است مشکل ۲۰۰ روستای شهرستان در خصوص تامین آب هر چه سریع‌تر برطرف شود تا بتوانیم بستر مناسبی برای توسعه منطقه فراهم کرده و برای تأمین آب دائمی برای مناطق شهری و روستایی گام‌های اساسی برداریم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بالا بودن نرخ بیکاری و اشتغال مولد جمعیت ساکن در منطقه نیز نیازمند توجه و حمایت‌های ویژه است، چرا که این موضوع سبب افزایش روزافزون مهاجرت در منطقه شده و نیاز است برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه مبنای کار باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: در طول ۱۰ سال گذشته جمعیت این منطقه از ۱۲۰ هزار نفر به ۷۴ هزار نفر رسیده است بر همین اساس نیاز است با حمایت از سرمایه گذاران نسبت به راه اندازی کارخانه های مختلف و ایجاد بسترهای اشتغال اقدام کنیم و زمینه‌ساز مهاجرت معکوس در شهرستان گرمی باشیم.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ بیکار در شهرستان گرمی داریم که تحصیل‌کرده و جویای شغل مناسب هستند که اگر توجه و حمایت از آن‌ها انجام نشود مشکل مهاجرت و بیکاری در منطقه ادامه پیدا می‌کند و موضوع عدم توسعه شهرستان به یک معضل جدی‌تر تبدیل می‌شود.

کد خبر: ۷۲٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha