۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
حفظ و توسعه بازارهای صادراتی با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی
نایب‌رئیس کمیسیون لجستیک، گمرک و حمل‌ونقل اتاق ایران مطرح کرد

حفظ و توسعه بازارهای صادراتی با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی

حسینی، نایب‌رئیس کمیسیون لجستیک، گمرک و حمل‌ونقل اتاق ایران معتقد است عدم برگزاری نمایشگاه‌ها خسرانی برای اقتصاد بوده و به صادرات کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد و ممکن است بخشی از بازارهای صادراتی از دست برود. بنابراین برگزاری نمایشگاه مجازی می‌تواند در شرایط کنونی نقش مؤثری ایفا کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نایب‌رئیس کمیسیون لجستیک، گمرک و حمل‌ونقل اتاق ایران با بیان این مطلب که شرکت‌هایی که کالای جدید تولید کرده و قصد عرضه آن به بازار را دارند باید بتوانند از فضای نمایشگاه مجازی برای عرضه محصولات خود بهره بگیرند، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی را فرصتی مغتنم در این عرصه دانست و تأکید کرد: با توجه به نبود امکان برگزاری نمایشگاه فیزیکی باید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، فرصت‌هایی را برای احیای حضور خود در بازارهای جهانی خلف کنیم.

علی حسینی، نایب‌رئیس کمیسیون لجستیک، گمرک و حمل‌ونقل اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تصریح کرد: اگر نمایشگاه‌های مجازی امکان ارتباط رودررو را برای مراجعه‌کنندگان فراهم کند، می‌تواند امکان خوبی برای مشارکت‌کنندگان و مخاطبان باشد. در نمایشگاه مجازی می‌توان از قالب زمان خارج شد و با لینک‌هایی که از طریق نمایشگاه مجازی حاصل می‌شود، اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار داد که ویژگی مهمی برای نمایشگاه مجازی است.

این فعال اقتصادی برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی را فرصتی برای حفظ بازارها و تداوم ارتباطات توصیف کرد و افزود: تا زمانی که امکان برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی برقرار باشد، می‌توان از این امکان به درستی بهره برد. هرچند معتقدم که برگزاری نمایشگاه مجازی به رشد صنعتی و اقتصادی شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به بسیاری از وبینارها و کنفرانس‌ها که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی یا سمینار، وبینار یا جلسات مجازی حتی اگر بازخورد برگزاری فیزیکی را هم نداشته باشد، راهی است برای جلوگیری از گسست‌ها و تداوم ارتباطاتی که می‌تواند از رکود واحدهای تولیدی جلوگیری کند.

بر اساس گفته‌های حسینی عدم برگزاری نمایشگاه‌ها خسرانی برای اقتصاد بوده و به صادرات کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد و ممکن است بخشی از بازارهای صادراتی از دست برود؛ شرکت‌هایی که کالای جدید تولید کرده و قصد عرضه آن به بازار را دارند باید بتوانند از فضای نمایشگاه مجازی برای عرضه محصولات خود بهره بگیرند.

نایب‌رئیس کمیسیون لجستیک و گمرک و حمل‌ونقل اتاق ایران خاطرنشان کرد:‌ وقتی طرف‌های تجاری در جریان توانمندی‌های داخلی قرار بگیرند و بستر مناسبی برای فضای مجازی فراهم شود، می‌توانند بسیاری از مشکلات کنونی را برطرف کنند.

حسینی تصریح کرد:‌ همچنین نمایشگاه مجازی می‌تواند بخشی از خلاء حضور تجار خارجی را برای حضور در بازار ایران برطرف کند. علاوه بر تحریم، به دلیل شیوع کرونا، امکان رفت‌وآمدهای تجاری فراهم نیست و اگر چارچوب اصولی برای نمایشگاه‌های مجازی تدوین شود در آینده بسیاری از نمایشگاه‌های فیزیکی کنونی قابلیت تبدیل شدن به نمایشگاه مجازی را دارند، چون موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط با مسئولان شرکت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تفاهم و عقد قراردادهای تجاری میان شرکت‌های داخلی و خارجی شود، درباره تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای مشارکت تشکل‌ها در نمایشگاه مجازی اظهار کرد: تخفیف‌ها بسیار تأثیرگذار هستند. شرکت‌ها هزینه و فایده کرده و با توجه به شرایط فعلی اگر هزینه‌ها مناسب باشد میزان مشارکت فعالان اقتصادی را نیز افزایش خواهد داد.

کد خبر: ۷۲٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha