۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
 اجرای عملیات شخم و شیار در ۶۴ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

اجرای عملیات شخم و شیار در ۶۴ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از ۳۰ درصد شالیزارهای استان معادل ۶۴ هزار هکتار برای کشت وکار، شخم وشیار شدند.

عزیزاله شهیدی‌فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شروع فصل شخم وشیار زمستانه اظهار داشت:کار شخم وشیار زمستانه امسال در شالیزارهای استان زودتر از سنوات قبل شروع شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۴ هزار هکتار از شالیزارهای استان شخم وشیار شدند به کشاورزان توصیه کرد تا برای حفظ گل آب کردن شالیزارها اقدام کنند و گفت: همچنین نسبت به مبارزه با آفت ساقه خوار و نفوذپذیری آب در شخم وشیار تاثیربسزایی دارد.

وی سطح شالیزارهای استان مازندران را در سال قبل بیش از ۲۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: میزان تولید برنج بیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار تن بوده است.

شهیدی‌فر از آغاز توزیع بذور برای فصل شالیکاری خبر بین کشاورزان خبر داد و گفت: هیچ نگرانی برای توزیع بذر بین شالیکاران وجود ندارد و تمهیدات لازم در این بخش اتخاذ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین با اشاره به اجرای طرح های کشاورزی همزمان با دهه فجر در استان گفت: از ۱۳ کشاورز نمونه استان همزمان با کشور تقدیر و تجلیل شده است.

بیش از ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۷۲٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha