۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
صادرات اردبیل ۹۴ درصد افزایش یافت؛ ضرورت راه‌اندازی تجهیزات مدرن در گمرکات
رئیس سازمان صمت اردبیل:

صادرات اردبیل ۹۴ درصد افزایش یافت؛ ضرورت راه‌اندازی تجهیزات مدرن در گمرکات

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه امسال میزان صادرات از استان بیش از ۹۴ درصد افزایش یافته است.  

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال از گمرکات استان اردبیل به ارزش ۱۹۴ میلیون دلار صادرات محصولات متنوع انجام شده است.  

وی رشد این میزان صادرات را به نسبت ۱۰ ماهه سال قبل ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم در دو ماه پایانی سال نیز روند مطلوبی را در افزایش صادرات از گمرکات استان شاهد باشیم.  

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: ۶۰ درصد صادرات استان برخلاف سال‌های گذشته مربوط به محصولات صنعتی است که امیدبخشی را برای توسعه و رونق این بخش بیش از گذشته کرده است.  

صادقی افزود: ما در بخش صادرات دو برنامه اساسی را به جد رصد کرده و دنبال می‌کنیم که اولین بخش مربوط به افزایش محصولات صادراتی با ارزش افزوده بیشتر است.  

وی جلوگیری از واردات را با تقویت تولید داخلی و حمایت از واحدهای صنعتی فعال در استان یادآور شد و خاطر نشان کرد: همه این رویکردها ایجاب می‌کند تا ما بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه بخش تجارت اهتمامی جدی داشته باشیم.  

صادقی ضرورت راه‌اندازی تجهیزات مدرن را در گمرکات و همچنین جلب رضایت کشورهای مقصد صادراتی برای توانمندی در این بخش یادآور شد و اضافه کرد: در کنار تنوع‌بخشی به بازارهای هدف صادرات، باید کیفیت، بسته‌بندی و برندینگ محصولات را نیز مورد توجه قرار دهیم تا بیش از هر زمان دیگر تولید محصولات استان و صادرات آنها با استقبال کشورهای هدف روبه‌رو شود.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عمده مقصد تجارت استان را کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه و قفقاز اعلام کرد و ادامه داد: برخلاف سال‌های گذشته که عمده محصولات صادراتی استان سیب‌زمینی و محصولات پلاستیکی بود، به سمت صادرات محصولات صنعتی حرکت کردیم که این خود نویدبخش تحول در استان در این حوزه است.

کد خبر: ۷۲٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha