۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
بهترین سیستم معاملاتی برای بورس را بشناسید
آموزش بورسی؛

بهترین سیستم معاملاتی برای بورس را بشناسید

بهترین سیستم معاملاتی برای بورس پیروی از روند است که ابتدا باید روند را شناخته و سپس آن را اجرایی کنیم.

به گزارش بازار، ویسمن مدرس ارشد بازار سرمایه دو ویژگی صبر و تحمل برای معامله گران روند را برشمرده است:

روند پیروی از سیستم های حرکتی، معامله گران را در جهت های قوی سوق می دهد و سیگنال ها معمولاً وقتی روند آغاز می شود، شکل می گیرند.
استراتژی ورود ممکن است خرید در بالاترین قیمت یا فروش در پایین ترین سطح باشد، به عبارتی پیش بینی این که قیمت بعداً کمتر یا بیشتر شود.

این ممکن است برای اکثر معامله گرانی که دوست دارند قله و دره را انتخاب کنند، کاملاً مناسب به نظر برسد و این چیزی است که معامله گران روند را از بقیه جدا می کند.

نقطه قوت این روش این است که اگر یک روند قوی را بدست آورید، می توانید ریسک کم به ریوارد بالا رقم بزنید.
اما مطمئناً هیچ سیستمی بی خطر نیست و معمولا برای بدست آوردن بردهای بزرگ باید از مراحل زیان هم عبور کنید.

معمولا بازارها ۷۰ تا ۸۰٪ از زمان رنج(نوسان) است. این بدان معناست که دستیابی به یک روند شدید می تواند نادر باشد و پایبند بودن به یک سیستم دنباله روندی، مستلزم آن است که زمانی که سیگنال های ورود شما صادر می شود در هنگام جهش عقب نشینی بازار(پولبک)، ممکن است مقداری ضرر متحمل شوید.
برای اینکه به عنوان یک معامله گر روند باشید، باید با احتمال پایین بودن ضریب برد راحت باشید و تا زمانی که معاملات شما به برد تبدیل شود ممکن است ضررهایی را در مجموع معاملات پشت سر بگذارید، این تنها چیزی است که مهم است.

بنابراین سوالاتی که باید از خود بپرسید این است که: آیا من توانایی ذهنی برای کنترل ضررهای بیشتر از برد را دارم و آیا حوصله این را دارم که معاملات برد را با حداکثر پتانسیل سود طی کنم؟

اگر به این سوالات "بله" پاسخ داده اید، یا اگر حس خوشایندی ندارید کi در یک روز تصمیمات معاملاتی زیادی از روی اجبار بگیرید، پس دنبال کردن سیستم های روند دار بهترین روش مناسب ورود / خروج است. ضمنا در موقع ورود به یک پوزیشن معاملاتی در فارکس یا بازارهای مالی دیگر جهان ریسک به ریوارد یک به سه را حتما رعایت کنید.

کد خبر: ۷۲٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha