۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
دولت نسبت به واقعی کردن منابع درآمدی اهتمام بورزد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت نسبت به واقعی کردن منابع درآمدی اهتمام بورزد

رضوانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وقتی منابع درآمدی تحقق پیدا نکند نتیجه‌ای جز پمپاژ تورم به جامعه در بر نخواهد داشت و این موضوع باعث خواهد شد که مردم به لحاظ معیشتی در تنگنا قرار بگیرند بنابراین ایراداتی که در لایحه بودجه مشاهده می‌شد باید برطرف شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامحسین رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه دولت باید اصلاحات اساسی را در لایحه بودجه انجام دهد، اظهار کرد: امیدواریم دولت اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به نحوی انجام دهد که نظر نمایندگان تامین شود تا اینکه کلیات در صحن علنی به تصویب برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس افزود: لازمه چنین کاری این بوده که یکسری از ایراداتی که در لایحه بودجه مشاهده می‌شد برطرف شود و البته عمده ترین اشکال در لایحه بودجه مربوط به منابع بوده است؛ چرا که منابع لایحه بودجه به شکلی خیالی و متوهم گونه بسته شده بود.

وی اظهار کرد: وقتی منابع درآمدی تحقق پیدا نکند نتیجه‌ای جز پمپاژ تورم به جامعه در بر نخواهد داشت و این موضوع باعث خواهد شد که مردم به لحاظ معیشتی در تنگنا قرار بگیرند؛ بنابراین انتظار می‌رود که دولت نسبت به واقعی کردن منابع درآمدی اهتمام بورزد و بعضی از جهت‌گیری‌های اصلاحی حداقلی را هم مد نظر قرار بدهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: از سال‌های گذشته تاکنون صحبت از اصلاح ساختار بودجه مطرح می‌شود، اما اقدام جدی در این رابطه ملاحظه نمی‌شود، اما الان این انتظار می‌ررود که دولت بخش اجتناب ناپذیر این مسئله را مد نظر قرار بدهد؛ ضمن اینکه منابع باید واقعی باشد و همچنین وابستگی به نفت در بودجه کاهش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به سمت اخذ درآمدها از گروه‌هایی که فرار مالیاتی دارند پیش برود و در اینجا تاکید که افرادی که فرار بزرگ مالیاتی دارند، مالیات اخذ شود و با افزایش سهم مالیات در منابع، کاهش سهم نفت هم تا حدودی محقق خواهد شد.

رضوانی عنوان کرد: از زمانی که دولت تصدی امور را در دست گرفته است مشاهده می‌شود که همواره ضریب جینی افزایش پیدا کرده و حتی تثبیت هم نشده است؛ بنابراین چنین موضوعی به معنای افزایش شکاف درآمدی و توزیع ناعادلانه ثروت خواهد؛ لذا برای کاهش این ناعدالتی باید جهت‌گیری‌ها را همه جای بودجه لحاظ کند و در این راستا به نحوی عمل کند که از افزایش ضریب جینی جلوگیری شود تا دولت بعدی بتواند ضریب جینی را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: مقرر شده بود که دولت سه دهک بالای درآمدی را از یارانه حذف کند تا بتواند سهم یارانه را به طبقات پایین جامعه تخصیص دهد؛ البته برای افزایش حقوق هم باید پلکانی صورت بگیرد و آنهایی که دریافتی کمتری دارند به نسبت حقوق بیشتری دریافت کنند تا تفاوت فاحش از بین برود.

کد خبر: ۷۲٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha