۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
ظاهر مدرن و پیشرفته برای خودروها!
مدهای طراحی که در سال ۲۰۲۰ فراگیر شد 

ظاهر مدرن و پیشرفته برای خودروها!

طراحی داخلی خودرو باید بر مبنای آرامش سرنشینان، کارآیی، چیدمان، راحتی، رنگ و متریال متناسب باشد. بنابراین یکی دیگر از ترندهایی که سال گذشته در طراحی داخلی داشبورد خودروها باب شد، فرم افقی و مستطیل شکل خروجی‌های هوای سیستم تهویه است.

بازار؛ گروه خودرو: سال گذشته میلادی به رغم اینکه با ورود مهمان ناخوانده این روزها یعنی ویروس کرونا، این صنعت را با چالش اساسی مواجه کرد. اما در زمینه طراحی خودرو شاهد پیشرفت‌ها و ابتکارهای جدیدی بودیم. تا حدی در دهه‌ها گذشته اگر خبری از چنین مدهای طراحی نبود، در سال گذشته میلادی در اکثر محصولات خودروسازان مطرح فراگیر شد. در این مطلب دو مد طراحی که در سال ۲۰۲۰ به عنوان مدهای جدید فراگیر شد را به شما معرفی می‌کنیم.
دستگیره‌های مخفی در خودرو 
یکی از ترندها و البته مدهای طراحی که از سال گذشته میلادی به صورت جدی تقریبا در خودروها فراگیر شد، دستگیره‌های مخفی موسوم به i شکل است. اگرچه این نوع سبک طراحی پیش‌تر در محصولات لوکس و اسپرت خودروسازانی چون آستون‌مارتین، فراری و پورشه مورد استفاده قرار گرفته، اما در سال ۲۰۲۰ این اتفاق را در بسیاری از خودروها می‌توان دید.

دستگیره‌های مخفی خودرو یا همان i شکل، باتوجه به مکانیزم پیچیده و هوشمندانه‌ای که دارد، به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود که در خودروهای سطح متوسط و اقتصادی شاهد آن باشیم.

از بهترین و زیباترین دستگیره‌های مخفی Hidden Door Handles باید به دستگیره‌ نسل جدید سدان فول سایز لاکچری مرسدس‌بنز یعنی S کلاس W۲۲۳ اشاره کرد. از دیگر نمونه‌ها نیز می‌توان به فولکس واگن ID.۴، DS۹، فیات ۵۰۰، هوندا e، هونگچی H۹ و چانگان Uni-T پرداخت. 
خروجی هوا مستطیل شکل سیستم تهویه 
طراحی داخلی در کنار طراحی خارجی از مهم‌ترین عناصر زیبایی یک خودرو به شمار می‌رود. اگرچه نوع متریال یا چیدمان ادوات داخل کابین مهم است، در حقیقت فلسفه اصلی طراحی داخلی باید بر مبنای آرامش سرنشینان، کارآیی، چیدمان، راحتی، رنگ و متریال متناسب باشد.

بنابراین یکی دیگر از ترندهایی که سال گذشته در طراحی داخلی داشبورد خودروها باب شد، فرم افقی و مستطیل شکل خروجی‌های هوای سیستم تهویه است. هرچند که در گذشته نیز این بخش از داشبورد طراحی‌های متنوعی داشت اما در سال گذشته فرم(غالبا) مستطیلی شکل AirVent را در بسیاری از خودروهای برندهای مختلف شاهد بودیم.

در واقع در سال ۲۰۲۰ دریچه‌های خروجی هوای سیستم تهویه مطبوع علاوه بر کارکرد اصلی، از بعد تزئینی و زیبایی بیش از گذشته مورد توجه هستند. نمونه‌های بارز این نوع طراحی آئودی A۳، نیسان آریا، کیا کارنیوال، کادیلاک اسکالید، هیوندای الانترا، بی‌وای‌دی DI، فیات ۵۰۰ و NIO EC۶ دید.

کد خبر: ۷۲٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha