۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
واحدهای لبنی استان همدان حمایت می شوند/ تلاش برای بازگرداندن واحدها به چرخه تولید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

واحدهای لبنی استان همدان حمایت می شوند/ تلاش برای بازگرداندن واحدها به چرخه تولید

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه تولید باید متناسب با کشش و تقاضای بازار باشد، افزود: واحدهای لبنی استان همدان که قصد بازیابی خود را داشته باشند حمایت خواهند شد تا به تولید برگردند.

منصور رضوانی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با تعطیلی واحدهای لبنی استان همدان اظهار کرد: واحدهای لبنی در زمان گذشته و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در استان همدان ساخته شدند و روز به روز تکامل پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در اوایل پیروزی انقلاب در استان همدان یک واحد پاستوریزاتور وجود نداشت، ادامه داد: بسیاری از پنیرها از خارج کشور وارد و در کشور توزیع می‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در گذشته پنیر تولیدی در استان همدان به صورت پارچه‌ای بود، افزود: با آغاز فعالیت جهاد سازندگی تولید واحدهای لبنی از حالت تولید پارچه‌ای به حالت تولید حلبی و بعد شکل تولید پاستوریزه در آمدند.

وی با بیان اینکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران وارد کننده محصولات لبنی بود اما هم اکنون به صادر کننده تبدیل شده است، اضافه کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی لبنی خود را متناسب با تکنولوژی روز رشد ندادند و یا خود را وابسته به شیر یارانه‌ای کرده بودند که ایناقدام در نتیجه منجر به تعطیلی آنها شده است.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه در استان همدان واحدهای تولیدی محصولات لبنی خوبی وجود دارد که در عرصه بازار رقابتی کار می‌کنند، بیان کرد: با وجود بیماری کرونا این واحدهای لبنی استان همدان به تولیدات خود ادامه دادند و با مدیریت خوب توانستند با شرایط جدید بازار و شرایط محیطی کنار آمده و به ابقا خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه تولید باید متناسب با کشش و تقاضای بازار باشد، افزود: واحدهای لبنی استان همدان که قصد بازیابی خود را داشته یاشند و وارد تولید شوند حمایت خواهند شد تا به تولید برگردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش پایانی این گفتگو یاد آور شد: سه استان همدان، خراسان و فارس در زمینه تولید محصولات لبنی و جذب پاستورزاتور پیش رو بودند و کارهای بزرگی انجام دادند.

کد خبر: ۷۲٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha