۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
سود خیار ۲۰ هزار تومانی به جیب کشاورزان نمی رود
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

سود خیار ۲۰ هزار تومانی به جیب کشاورزان نمی رود

محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: قیمت ۲۰ هزار تومانی محصول خیار، تاثیری بر درآمد کشاورزان ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمود زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت محصول خیار در بازار، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خیار در بازار دلالان هستند، قیمت ۲۰ هزار تومانی این محصول تاثیری بر درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان ندارد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سود افزایش قیمت خیار در بازار به جیب دلالان می‌رود، ادامه داد: سموم و بذور مورد نیاز گلخانه‌داران تولیدکننده خیار با استفاده از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می‌شد متاسفانه تخصیص ارز به این کالاها متوقف شده است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه گلخانه‌داران سم و بذر مورد نیاز خود را با قیمت ۱۰ تا ۱۵ برابری از بازار آزاد تامین می‌کنند، عنوان کرد: حذف ارز دولتی واردات نهاده‌های مورد نیاز تولید خیار هزینه تمام شده هر کیلوگرم از این محصول را افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه تنظیم بازار و بازاریابی محصولات کشاورزی وظیفه اصلی وزارت جهاد کشاورزی بوده اما متاسفانه دولت این اختیارات بر خلاف قانون را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده است، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند عملکرد بهتری در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورز داشته باشد.

لابی‌های واردات در وزارت صمت مانع از واگذاری اختیارات به جهاد کشاورزی می‌شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لابی‌های واردات محصولات کشاورزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت مانع از واگذاری اختیارات حوزه تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی می‌شود، گفت: دولت باید دست واسطه‌ها را از بازار محصولات کشاورزی کوتاه کند.

کد خبر: ۷۲٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha