۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
مسکن مهر در مازندران می‌لنگد| کلیدهایی که تحویل نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

مسکن مهر در مازندران می‌لنگد| کلیدهایی که تحویل نشد

میاندرود- بیش از ۱۰ سال از آغاز پروژه مسکن مهر مازندران می گذرد و همچنان بیش از سه هزار واحد مسکن استان نیمه کاره مانده و دورنمای آن مشخص نیست.

بازار؛ گروه استان ها: سهم مازندران از طرح مسکن مهر که یادگار دولت های پیشین بوده بیش از ۵۷ هزار واحد است که تاکنون بیش از ۵۴ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است و مالکان بقیه واحدها چشم انتظار تحویل کلید مابقی خانه هستند.

نیمه کاره ماندن حدود سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر و فراهم نبودن زیرساخت های اولین برای بسیاری از واحدهای تکمیل شده از یک سو و فرسوده شدن تعداد قابل توجهی از واحدها، پروژه مسکن مهر را در استان مازندران با چالش های عدیده ای مواجه کرده است.

مسکن مهر میارکلای ساری از جمله پروژه هایی است که با آن که چند بلوک از آن تحویل شده، اما همچنین از داشتن زیرساخت هایی مانند آب و فاضلاب محروم است و شبکه فاضلاب آن بیرون زده است.

با آنکه تا پایان دولت برای تکمیل مسکن مهر فرصت باقی اما به نظر می رسد بسیاری از پروژه ها به این دولت هم نخواهند رسید.

ساکنان مسکن مهر میارکلا می گویند با اینکه چندسالی از واگذاری تعدادی از واحدهای این پروژه واگذار شده اما فاقد امکانات اولیه از جمله آب، جاده، سیستم فاضلاب و غیره است و مشکلات اهالی در این واحدها مضاعف شده است.

پکیچ فاضلاب مسکن مهر میارکلا ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد
مجید عبداللهی مدیرعامل آب وفاضلاب مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکل سیستم آبرسانی و فاضلاب در مسکن مهر میارکلا خواستار تهیه پکیج برای این واحدها شد و گفت: این طرح ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد و باید نسبت به تامین اعتبار آن اقدام کرد.

وی با عنوان اینکه پروژه آبرسانی مسکن مهر دهه فجر افتتاح شد، افزود: باید با تامین اعتبار برای جذب پیمانکار اقدام کنیم و بهترین طرح برای حل مشکل، تهیه پکیج است.

عبداللهی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل تامین اعتبار مواجه هستیم تا نسبت به عقد قرارداد اقدام کنیم، گفت: اگر نسبت به تامین یک سوم اعتبار مورد نیاز اقدام شود، پروژه سیستم آب و فاضلاب مسکن مهر میارکلا را اجرا خواهیم کرد.

۳۴۰۰ واحد مسکن مهر ناتمام است| نبود زیرساخت ها مشکل اصلی
در حال حاضر بیش از سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در مازندران نیمه کاره مانده است که دلایل مختلفی از جمله نبود منابع ونداشتن زیرساخت ها از جمله موانع آن به شمار می رود. سید محمد نظری مدیرکل راه وشهرسازی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره ناتمام ماندن برخی پروژه های مسکن مهر از جمله در چالوس گفت: نبود زیرساخت ها از جمله برق از جمله مشکلات است و لازم است توزیع برق و آب وفاضلاب در این زمینه همراهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر به صورت بلوک به بلوک افتتاح می شود، گفت: یکی از سیاست های دولت این است که همزمان با افتتاح دفترچه پرداخت اقساط مسکن مهر به متقاضیان داده شود و انتظار داریم زودتر انشعابات آب، برق و گاز به شکل بلوکی تکمیل شود.

یکی از سیاست های دولت این است که همزمان با افتتاح دفترچه پرداخت اقساط مسکن مهر به متقاضیان داده شود و انتظار داریم زودتر انشعابات آب، برق و گاز به شکل بلوکی تکمیل شود

وی درباره مسکن مهر میارکلا گفت: بخشی از پروژه های مسکن مهر در استان مازندران تا ۲۸ اسفندماه سال جاری افتتاح می شود و مابقی تاپایان دولت تکمیل خواهد شد.

نظری شمار پروژه های نیمه تمام را سه هزار و ۴۰۰ پروژه بیان کرد و گفت: این پروژه ها حدود شش درصد پروزه های مسکن مهر اجرا شده در استان مازندران است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز با بیان اینکه حاضر به تخصیص سهم یک سوم اعتباری برای زیرساخت های مسکن مهر هستیم، گفت: امیدواریم پروژه های باقیمانده زودتر تکمیل شود.

مسکن مهر رامسر پرحاشیه شده است
پروژه مسکن مهر رامسر نیز قصه پرغصه اهالی و متقاضیان آن شده است و برخی ثبت نام کنندگان سال ها چشم انتظار تکمیل آن هستند.محمد آزاد فرماندار رامسر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بخشی از پروژه مسکن مهر با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع دهه فجر در شهرستان افتتاح شد، گفت: این پروژه در ۹ طبقه شامل هفت طبقه مسکونی و دو طبقه پارکینگ افتتاح شده است.

وی افزود:در شهرستان رامسر ۱۳۸ واحد مسکن مهر در دست ساخت و اقدام است که کار فونداسیون آن شروع شده و پروانه ساختمان از شهرداری دریافت شده است.

آزاد بر لزوم تامین زیرساخت ها و تامین اعتبار برای تسریع در تکمیل پروژه های مسکن مهر شد.

چشم انتظاری مالکان مسکن مهر را پایان بخشیم
در عین حال استاندار مازندران نیز بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های مسکن مهر استان تا پایان فعالیت دولت شد و گفت: با همراهی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مسکن باید این واحدها تکمیل شود.

احمد حسین زادگان یادآور شد: باید با افزایش اکیپ های عملیاتی به دغدغه و چشم انتظاری متقاضیان مسکن مهر در استان پایان بخشیم زیرا از جمله اولویت های دولت تکمیل این پروژه است.

وی عنوان کرد: ساخت مسکن از جمله برنامه های دولت است تا با حمایت بنیاد فرمان حضرت امام و بنیاد مسکن بتوانیم برای اقشار ضعیف و کم درآمد سرپناه ایجاد کنیم.

روزشمار پایان دولت شروع شده و باید دید در فرصت چندماهه باقیمانده تا حضور دولت دوازدهم، پرونده پرماجرای مسکن مهر در مازندران بسته خواهد شد یا اینکه همراه پروژه های بیشمار نیمه کاره دیگر روی میز دولت آینده قرار می گیرد.

کد خبر: ۷۲٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha