۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
بودجه شهرداری‌ها بیشتر از بودجه عمرانی کشور
معاون عمرانی وزیر کشور مطرح کرد

بودجه شهرداری‌ها بیشتر از بودجه عمرانی کشور

جمالی نژاد، معاون عمران وزیر کشور گفت: بودجه شهرداری‌ها ۹۶ هزار میلیارد تومان و بودجه عمرانی کشور ۸۷ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش بازار، مهدی جمالی نژاد امروز در نشست خبری گفت: این معاونت دو حوزه بسیار سنگین از جمله معاونت عمرانی و همچنین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را برعهده دارد و وزارت کشور به عنوان یک دستگاه بین بخشی وظیفه هماهنگی‌ها را برعهده دارد و از شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشو حمایت می‌کند.

وی افزود: پشتیبانی، حمایت، راهنمایی و ایجاد هماهنگی درامور شهرداری‌ها و دهیاری، آموزش کارمندان در عرصه نرم‌افزاری و سخت افزاری از اقدامات دیگر وزارت کشور است.

جمالی نژاد تصریح کرد: ۷۴ درصد از کل جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند و تعداد کل شهرها به ۱۳۷۸ می‌رسد، همچنین بیش از ۹۰ هزار آبادی و روستا وجود دارد که ۶۲ هزار و ۷۳ روستا سکنه دارند.

وی ادامه داد: تعداد شهرداری‌ها ۱۳۴۸ واحد است و دهیاری‌ها ۳۷ هزار و ۱۱۹ و تعداد شهرداری‌های تازه تاسیس ۱۹ مورد بوده است.

جمالی نژاد افزود: بیش از ۱۲۵ هزار نفر عضو شورای شهر داریم که اتفاقا حضور زنان بسیار پررنگ است و ۴ هزار و ۲۹ عضو شورای اسلامی شهر و روستا زنان هستند.

جمالی نژاد عنوان کرد: بودجه شهرداری‌ها ۹۶ هزار میلیارد تومان و بودجه عمرانی کشور هم ۸۷ هزار میلیارد تومان است که نشان می‌دهد بودجه شهرداری‌ها ۱۹ درصد بیشتر از بودجه عمرانی کشور است.

وی در ادامه افزود: برغم شرایط سخت اقتصادی و نوسان قیمت‌ها سال گذشته پروژه‌های خوبی را افتتاح کردیم و سرعت اجرای طرح‌ها متوقف نشده است به گونه‌ای که افتتاح ۳۰ هزار و ۵۹۱ پروژه بزرگ در اولویت بود که بخشی افتتاح شد و برخی نیز در حال افتتاح است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: گلستان با ۶۰۸ طرح و سپس تهران بیشترین کلنگ زنی را به خود اختصاص دادند.

جمالی نژاد عنوان کرد: حمایت، هدایت و نظارت در بخش نرم افزاری بیشتر با تدوین لوایح اتفاق افتاده است به گونه‌ای که عقب ماندگی‌های سال گذشته جبران شد و واقعا تحول مثبتی در تقدیم لوایح رخ داد.

معاون وزیر کشور گفت: برای مثال لایحه درآمد پایدار که قرار بود سال ۶۲ ابلاغ شود، سال گذشته ان را جمع کردیم و به مجلس ارسال شد یا قانون ساماندهی مدیریت پسماند عادی با مشارکت بخش خصوصی تصویب و ابلاغ شد که دستاورد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

کد خبر: ۷۲٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha