۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
ضرورت اعتمادسازی در بازار سهام
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

ضرورت اعتمادسازی در بازار سهام

رضانژاد، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه باید اعتمادسازی در بازار صورت گیرد، گفت: اختلاف دولت و مجلس بر سر بودجه ۱۴۰۰ باعث ریزش قیمت سهام در بازار سرمایه شده است.

به گزارش بازار، محمدرضا رضانژاد، گفت: در معاملات هفته گذشته بازار سرمایه، به طور میانگین روزانه ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج شد و ارزش معاملات خرد را به حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان رساند.

وی ادامه داد: بازار سرمایه معاملات این هفته را با افت ۶ درصدی نسبت به هفته گذشته به پایان رساند و شاخص حمایتی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را شکست و به محدود یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد رسید.

کارشناسان بازارسرمایه گفت: یکی از دلایل ریزش این هفته شاخص کل بورس، اختلافات بین مجلس و دولت بر روی بودجه بود که این موضوع باعث بی اعتمادی سهامداران شد.

وی افزود: شایعات تاثیر بسزایی در بازار سرمایه دارد بطوریکه این هفته شایعات افزایش نرخ حامل‌های انرژی در بازار بر رفتار سهامداران تاثیر گذاشت.

رضانژاد تصریح کرد: در لایحه بودجه پیشنهادهایی مبنی بر افزایش ۲۵ درصد مالیات بر صادرات باعث شد تا سهامداران درباره اینده شرکت‌های صادراتی نگران شوند، زیرا این موضوع باعث کاهش سود سهام شرکت‌ها می‌شود.

وی بیان گفت: وضعیت بازار ارز و ابهامات قیمت گذاری این بازار نگرانی‌هایی را برای سهامداران به همراه داشت.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برای معاملات بهتر، باید اعتماد سازی در بازار صورت گیرد.

کد خبر: ۷۲٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha