۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
قم در حوزه کشاورزی مزیت رقابتی بالایی دارد/ تأکید بر احیای واحدهای راکد صنعتی
استاندار قم:

قم در حوزه کشاورزی مزیت رقابتی بالایی دارد/ تأکید بر احیای واحدهای راکد صنعتی

قم - سرمست، استاندار قم گفت: به‌رغم آنکه قم در بخش کشاورزی و امور دامی درصد کمی از سهم فعالیت و اشتغال ایجاد شده را دارد ولی به لحاظ کیفی در مقایسه با استان‌های مختلف از مزیت رقابتی بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در آیین افتتاح و بهره‌برداری مجتمع کشتارگاهی صنعتی و مکانیزه قم، افزود: وجود دامشهر و شهرک لبن به عنوان نقطه تبادل دام کشور در قم یک امتیاز بسیار ارزنده‌ای برای این استان است.

وی همچنین وجود مجتمع‌های کشت و صنعت در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: سیاست استان در بخش کشاورزی مبتنی بر اصلاح الگوی کشت و سازگار با مسئله کم آبی و در عین حال به کارگیری شیوه‌های نوین آبیاری و مطابق با مسئله محیط زیست است.

استاندار قم تصریح کرد: سرجمع این سیاست‌ها در جوار تهران به عنوان پایتخت و مرکز ثقل تمرکز جمعیتی کشور می‌تواند برای این استان موقعیت ممتازی را رقم بزند تا در موضوع تکمیل زنجیره تولید موفق‌تر عمل نموده و زمینه ارائه خدمات و محصولات با کیفیت به شهروندان را نیز فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در راستای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های استان در تولید و فرآوری محصول‌های مختلف کشاورزی و دامی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را طراحی و تدوین کردیم.

استاندار همچنین با اشاره به طرح کشتارگاه صنعتی قم افزود: طبق سیاست‌های دولت تدبیر و امید قصد داریم تا از بخش تعاون در کنار بخش خصوصی حمایت کنیم و این طرح نیز از طرح‌هایی است که توسط بخش تعاونی آماده بهره‌برداری شده است.

وی گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام و احیای واحدهای راکد صنعتی نیز از سیاست‌های استان است و این طرح هم سمبل اجرایی شدن چنین سیاستی است.

همزمان با دهه مبارک فجر مجتمع کشتارگاهی صنعتی قم با عنوان طیب گوشت پارسا نوین طی آیینی با حضور معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع کشتارگاهی توسط شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان قم در کیلومتر هفت بزرگراه قم - جعفریه احداث شده است.

ضرورت افزایش اعتبارات توسعه روستایی استان قم
استاندار قم همچنین در جلسه بررسی موانع و مسائل پروژه‌های مناطق محروم استان قم که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اقدامات و پیشرفت‌های بسیار خوبی در بخش روستایی استان قم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اولویت‌های توسعه‌ای در بخش‌های استان قم و برندسازی در نواحی قم بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی افزود: در بخش سلفچگان توسعه صنعتی و در بخش‌های کهک و خلجستان توسعه گردشگری و معدن در اولویت قرار دارد.

سرمست با بیان اینکه در بخش‌های مرکزی و جعفرآباد نیز توسعه دامپروری و کشاورزی در دستور کار است، ادامه داد: در همین راستا اصلاح الگوی کشت و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: ظرفیت قم در جذب اعتبارات روستایی بیش از آن چیزی است که تاکنون برای این استان در نظر گرفته شده است.

در پایان این جلسه لوح سپاس وزیر کشور از استاندار قم، به دلیل اجرای نظارت‌های نظام‌مند بر طرح‌های زیربنایی روستایی، توسط دکتر امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به استاندار قم اعطاء شد.

کد خبر: ۷۲٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha