۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸
زمینگیر شدن گردشگری عروس ایران| چشمه های آب گرم یخ زد
بازار گزارش می‌دهد؛

زمینگیر شدن گردشگری عروس ایران| چشمه های آب گرم یخ زد

رامسر- کرونا گردشگری عروس شهرهای ایران زمین را تعطیل کرد، هتل ها را از پا انداخت و چشمه های آبگرم معدنی را یخ کرد.

بازار؛ گروه استان ها: یکسالی است که کرونا در مازندران جولان می دهد و بیش از هر جا و هربخشی به صنعت گردشگری در استان، به ویژه عروس شهرهای ایران زمین، رامسر خسارت زد.

وجود جاذبه های فراوانی از جمله هتل های بزرگ و کوچک نظیر هتل بزرگ، چشمه های آبگرم معدنی  مناطق دیدنی ساحلی و بکر جنگلی، عروس شهرهای ایران زمین را در تمامی فصل ها از جمله زمستان مهد گردشگری کرده است و در یکسال گذشته به دلیل شیوع کرونا، چرخ نگین گردشگری ایران از حرکت بازایستاد

رامسر از جمله مناطقی است که گردشگری آن در یکسال گذشته آسیب فراوانی دید و کرونا و آتش سوزی بزرگترین هتل این شهر، نگین گردشگری ایران را به کمال برد.

کرونا کام گردشگری را تلخ کرده است
مدیرعامل شرکت هتل های بین المللی پارسیان کشور که برای کلنگ زنی پروژه نوسازی هتل به رامسر سفر کرده بود، در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کرونا و آتش سوزی بخشی از هتل شامل سینما و تئاتر در یکسال گذشته، کام مردم رامسر و گردشگران را تلخ کرده است، افزود: این درحالی است که رامسر دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی است و هر ساله مسافران زیادی به این منطقه سفر می کنند.

سید علی میرامینی با اشاره به هتل های ۲۲ گانه هتل پارسیان در کشور، آسیب کرونا را به بخش گردشگری جدی بیان کرد و گفت: بنیاد مستضعفان و جانبازان در کنار سایر پروژه ها به هتل پارسیان توجه خاصی دارد و با آنکه طی یکسال گذشته، سختی های زیادی را داشتیم اما با حمایت بنیاد توانستیم کارها را پیش بریم.

بنیاد مستضعفان و جانبازان در کنار سایر پروژه ها به هتل پارسیان توجه خاصی دارد و با آنکه طی یکسال گذشته، سختی های زیادی را داشتیم اما با حمایت بنیاد توانستیم کارها را پیش بریم

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت گردشگری و توریستی رامسر باید درجه خدمت در حوزه گردشگری ارتقای یابد و از اینرو تلاش کردیم از شرکت های بنیادی کمک گیریم.

 وی با اظهار اینکه کرونا و شیوع آن سبب بیکاری نیروهای شاغل در بخش های مختلف خصوصی و گردشگری شده است، افزود:  شرکت هتل های پارسیان بر اساس سیاست گذاری در نقاط کرونا زده جهادی کار کردند و در برهه ای که بیمارستان ها غذا نداشتند، بسته های غذایی و تجهیزات کمک کردیم.

گردشگری رامسر با کرونا به حالت تعطیلی درآمده و دیگر از شور وذوق حضور گردشگران کشورهای مختلف در این شهر کرونا زده خبری نیست و در این بین، بخش خصوصی و هتلداران بیش از هر بخشی دیگر آسیب دیدند.

کرونا درآمد هتلداران را کاهش داده است
کرم زاده مدیر هتل بزرگ رامسر نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه این مجموعه ظرفیت خوبی برای گردشگری در شهر رامسر به شمار می رود، افزود: کرونا به گردشگری منطقه آسیب زد و منجر به کاهش شدید درآمدها شده است.

وی با بیان اینکه با اینکه حال تلاش کردیم نسبت به حفظ پرسنل اقدام کنیم درحالی که میزان درآمدها کاهش چشمگیری یافته است، افزود: با حمایت بنیاد مستضعفان سعی شد عزت و کرامت انسانی حفظ شود.

وی همچنین با اشاره به انجام اقدامات جهادی در دوره کرونا از ارسال ۳۸ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان در استان های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: با آن دچار آسیب های فراوانی شدیم اما سعی کردیم در جبهه خدمات رسانی به مردم نیز حضور داشته باشیم.

چشمه های آب گرم معدنی از دیگر جاذبه های مازندران و رامسر به شمار می رود که شیوع کرونا سبب شد تا ورود به این چشمه ها و جاذبه ها ممنوع شود و خیل زیادی از فعالان این بخش بیکار کرده است.

هتل ها زیان دیدند
در عین حال سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کسب و کار حوزه گردشگری به دلیل تداوم شیوع کرونا کمرنگ شده است، گفت: این بیماری بیش از هرچیز به فعالان حوزه گردشگری لطمه زده است.

وی با بیان اینکه بیشتر هتل ها و تاسیسات گردشگری استان با درصد کمی از ظرفیت مشغول فعالیت هستند، افزود: این درحالی است که بسیاری از هتل های استان براثر شیوع کرونا دچار زیان شدند.

وی به تسهیلات حمایتی  و بانکی از واحدهای گردشگری اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی بنگاه ها محور در اولویت حمایت از واحدهای آسیب دیده است.

فرزانه یادآور شد: بیشترین خسارت های کروا به بخش های گردشگری و واحدهای اقامتی نظیر هتل ها، متل، اماکن پذیرایی بین راهی، بومگردی و غیره وارده شده است.

۶۰ درصد درآمد مازندران از گردشگری است
هرچند مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد اما رکود در بازار گردشگری استان همچنان حاکم است و فعالان این بخش با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.  احمد حسین زادگان استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خسارت های کرونا به بخش گردشگری استان اظهار داشت: باید با همکاری بخش های مختلف بتوانیم از وضعیت کرونایی خارج شویم.

وی با بیان اینکه مازندران مستعد میزبانی و سفر نیست، گفت: مازندران مقصد اول گردشگری کشور به شمار می رود و طبیعی است وقتی مسافران سفر می کنند، سبب برهم خوردن تعادل ها و ورود افراد بیمار و پرخطر می شود.

وی با اظهار اینکه بخش گردشگری در تقابل با این بیماری مرموز خسارت های کلان دیده است، یادآور شد: در این مقطع، مسافرت ها و سفر می تواند زمینه ریسک و خطر را افزایش دهد و این بیماری اصناف و بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد درآمد مازندران از طریق گردشگری و خدمات است، سلامت را اولویت اصلی دانست و گفت: برای خروج از وضعیت کرونایی نیازمند حمایت همه بخش ها از جمله گردشگری هستیم.

در سال های گذشته سالانه بیش از ۶۰ میلیون مسافر به مازندران سفر می کردند و درآمد حاصل از حضور این گردشگران، اقتصاد استان را حرکت درمی آورد و با شیوع کرونا، آب باریکه اقتصادی مازندران در حوزه گردشگری کم و خشک شد.

کد خبر: ۷۲٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha