۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
نقش مؤثر «فین‌تک‌ها» در مسیر اقتصاد هوشمند
مدیرعامل فرابورس تاکید کرد:

نقش مؤثر «فین‌تک‌ها» در مسیر اقتصاد هوشمند

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه تعریف علم اقتصاد در چند سال اخیر به مدیریت داده و طراحی مکانیزم در مدل‌های الکترونیک تبدیل شده ‌است گفت: باید در حوزه دیتا سرمایه‌گذاری کنیم و فین‌تک‌ها نقش موثری در زمینه تولید دیتای موثر برای استفاده سیاست‌گذاران دارند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه اقتصاد هوشمند نیاز امروز کشور و نتیجه تعامل و ارتباط میان اقتصاد و فناوری دیجیتال است، گفت: شعار فین‌استارز ۲۰۲۰ را که برای پنجمین دوره متوالی برگزار می‌شود «بازار مالی هوشمند، اقتصاد هوشمند» انتخاب کرده‌ایم و از استارتاپ‌های فعال در حوزه فین‌تک دعوت می‌کنیم با ثبت‌نام در این رویداد بزرگ، فرابورس و بازار مالی کشور را در شناسایی و معرفی هرچه بهتر نوآوری‌ها در حوزه فناوری‌های نوین مالی که به اقتصاد کشور کمک می‌کند، یاری کنند.

امیر هامونی با بیان اینکه تعریف علم اقتصاد در چند سال اخیر به مدیریت داده و طراحی مکانیزم در مدل‌های الکترونیک تبدیل شده ‌است، افزود: باید در حوزه دیتا سرمایه‌گذاری کنیم و استارتاپ‌های فین‌تک نقش موثری در زمینه تولید دیتای موثر برای استفاده سیاست‌گذاران دارند.

به گفته او یکی از چالش‌های فعلی در سطح اقتصاد، بحث ناسازگاری برنامه‌های بهینه بوده و این در حالی است که اقتصاد هوشمند کمک می‌کند تا ناسازگاری برنامه‌ها از بین برود و با ارائه دیتای قابل قبول از سوی فین‌تک‌ها ‌به سیاست‌گذاران و نهادهای حاکمیتی، اثرات این ناهماهنگی‌ها تا کمترین حد تقلیل بیابد.

هامونی با اشاره به اهمیت نقش فین‌تک‌ها در ثمردهی اقتصاد دیجیتال، عنوان کرد: چند سالی است که فرابورس ایران با همیاری سازمان بورس و اوراق بهادار رویداد فین‌استارز را برگزار می‌کند تا فرصتی برای معرفی و رشد فین‌تک‌هایی باشد که در نهایت با هدف ارتقای سطح مالی کشور پا به عرصه حیات گذاشته‌اند و ایران را در مسیر رسیدن به اقتصاد هوشمند یاری می‌کنند.

مدیرعامل فرابورس همچنین یادآور شد که همزمان با اقداماتی که در بازار سرمایه برای تقویت جایگاه استارتاپ‌های فین‌تک و کمک به تامین مالی آن‌ها صورت می‌گیرد، در وزارت اقتصاد نیز مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند راه‌اندازی شده که درصدد بررسی چالش‌های صنعت فین‌تک در کشور ‌است و نشان می‌دهد این وزارتخانه در مسیر تقویت زیرساخت‌های صنعت فین‌تک برای نیل به اقتصاد هوشمند عزم راسخی دارد.

گفتنی است در رویداد نمایشگاهی فین استارز پلاس ۲۰۲۰ حوزه‌هایی که استارتاپ‌های فین‌تک، فعالان حوزه نوآوری و کارآفرینی، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های جسورانه، ارکان بازار مالی و علاقه‌مندان امکان حضور دارند شامل بلاک‌چین، ارزهای دیجیتال، حقوقی، معاملات الگوریتمی، ولث‌تک، فناوری‌های بانکی، رگ‌تک، اینشورتک، پرداخت، حسابداری، حسابرسی، سواد مالی، لند تک، مشاور هوشمند، امنیت و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

در این رویداد که همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برگزار می‌شود علاوه بر فضای نمایشگاهی، برنامه‌های مختلف آموزشی و منتورینگ با نام استارز آکادمی و جلسات سرمایه‌گذاری با نام آپ استارز برپا خواهد شد و همچنین محلی برای دموی استارتاپ‌ها در طول نمایشگاه ایجاد می‌شود تا از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقا و برندینگ محصولات نوآورانه استفاده شود.

لازم به ذکر است فین‌استارز پلاس ۲۰۲۰ یکم تا چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ همزمان با نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در تهران برگزار می‌شود و استارتاپ‌های فین‌تک تا ۲۴ اسفندماه فرصت دارند از طریق وب‌سایت https://finstars.ir/ در این رویداد ثبت‌نام کنند.

کد خبر: ۷٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha