۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۹
مطالبات قطعه سازان پرداخت می‌شود| نظارت ویژه کمیته خودرو به صنعت و بازار
وزیرصمت در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

مطالبات قطعه سازان پرداخت می‌شود| نظارت ویژه کمیته خودرو به صنعت و بازار

رزم حسینی، وزیر صمت در خصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان، گفت: مطالبات قطعه سازان پرداخت می‌شود، با بسته مالی که با همکاری شورای پول و اعتبار مصوب شده، چالش نقدینگی مرتفع خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: چالش اصلی صنعت خودرو که سبب ایجاد خودروهای کف شده است، نبود قطعات کافی و البته در برخی از قطعات وابستگی به تامین از خارج کشور است. ازاین رو قطعه سازان تلاش داشتند تا برای تاب آوری صنعت خودرو در مقابل تحریم‌های ظالمانه و کاهش وابستگی عمق ساخت داخل قطعات را افزایش دهند. همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، سه قطعه ساز خطوط تولید ECU، مجموعه برف پاک‌کن و ترمز تارا را با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیرصمت، معاونین وزیرصمت، عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا افتتاح کردند. در ادامه بخشی از این افتتاح را از نظر خواهیم گذارند:

سئوا بازار از وزیر صمت
علیرضا رزم حسینی، وزیرصمت از افتتاح خط تولید مجموعه برف پاک‌کن، در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در مورد حمایت از قطعه سازان و پرداخت مطالبات، گفت: مطالبات قطعه سازان پرداخت می‌شود، با بسته مالی که با همکاری شورای پول و اعتبار مصوب شده، چالش نقدینگی مرتفع خواهد شد. مدیران گفتند مشکلات مالی ندارند و پرداخت ها درحال انجام است. از سویی افزایش فروش و پرداخت نیز حاصل شده است.

رزم حسینی، با اشاره به اینکه نظارت ویژه درصنعت خودرو وجود دارد، افزود: هر هفته در وزارت صمت، کمیته خودرو تشکیل می‌شود که میزان عرضه به بازار، میزان تولید، کیفیت،عمق ساخت داخل، کاهش ارزبری و رقابتی کردن خودروها بررسی و نظارت می‌شود.

افتتاح خط تولید ECU در سازه پویش

ECUیکی از قطعات های-تک صنعت خودرو محسوب می‌شود که برخی از تولیدات خودروسازان نیز به دلیل کمبود همین قطعه ناقص و به کف خودروسازی‌ها رفت. در شرکت سازه پویش که یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ قطعه سازی عظام محسوب می‌شود، خودکفایی در ساخت و تولید این قطعه صورت گرفت. همزمان با بازدید وزیرصمت و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از این شرکت، خط تولید ECU های 16 و 32 بینی افتتاح شد. این شرکت در سه شیفت کاری برای فاز نخست 1500 قطعه ECU در روز را دی یکی از مجهزترین خطوط تولید قطعات الکترونیکی کشور، تولید می‌کند. در فاز دوم، با آغاز به کار خط تولید ECU 32 بیتی تا پایان سال توانایی تولید سه هزار ECU در روز را خواهد داشت. علاوه براین موضوع، سازه پویش یکی از معدود شرکت‌های هست که فرآیند کالیبراسیون را علاوه بر سخت افزار و نرم افزار انجام می‌دهد. گفتنی است که در حاشیه این افتتاحیه، خودرویی تارا مجهز به قطعات الکترونیکی و ECU این شرکت وجود داشت که مورد بازدید مسولان و مدیران خودروسازی قرار گرفت.

افتتاح خط تولید برف پاک‌کن
بیشتر قطعات الکترونیکی و الکتریکی خودروها وارداتی بوده و همچنان وابستگی در بسیاری از آن‌ها برای تامین از خارج وجود دارد. برای محصولات جدید خودروسازان، مجموعه برف‌پاک‌کن یکی از این قطعات است. وزیرصمت و هیات همراه، در ادامه نهضت داخلی سازی قطعات، خط تولید موتورالکتریکی که کاربرد در سیستم‌های برف پاک کن، شیشه بالابرو... را دارد، در شرکت اتحادموتور افتتاح کردند.

ترمز تارا داخلی سازی شد
سیستم ترمز همواره یکی از فناوری‌های پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود که دست یابی به طراحی و تولید این سیستم دانش بالای را نیاز دارد. این سیستم را می‌توان فوق ایمنی خطاب کرد، زیرا سلامت سرنشینان به این فناوری گره خورده است. در شرکت آذین تنه با حضور وزیر صمت و هیات همراه، خط تولید ترمز تارا افتتاح شد. قائم مقام مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه این خط با سرمایه گذاری 40 میلیارد تومانی و اشتغالزایی 130 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده، گفت: دانش طراحی و تولید این محصول به روز و براساس استانداردهای جهانی است.

مازیاربیگلو با اشاره به اینکه خط تولید این قطعه تمام اتوماتیک هست، افزود: براساس تجارب بین المللی که کسب کردیم، داخلی سازی 95 درصدی را فراهم ساخته‌ایم. گفتنی هست که توان و ظرفیت این خط 450 هزار مجموعه ترمز در سال است.

کد خبر: ۷۲٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha