۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
انتقاد از توسعه نامتوازن استان کرمان/ ۲۸۸ طرح عمرانی افتتاح می شود
استاندار کرمان:

انتقاد از توسعه نامتوازن استان کرمان/ ۲۸۸ طرح عمرانی افتتاح می شود

کرمان - استاندار کرمان از توسعه نامتوازن استان کرمان انتقاد کرد و گفت: باید با نگاه استانی برای رفع این مشکل اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی زینی وند چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: امسال در حوزه عمرانی بیش از ۲۸۸ طرح ملی و استانی با اعتبار ۳۴۹ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به کلنگ زنی ۴۶  طرح با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان طی دهه فجر  ادامه داد: همچنین بیش از ۹۰ طرح بخش خصوصی با اعتبار ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود که منجر به ایجاد ۴ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی در استان  می شود.

زینی وند با اشاره به اینکه باید دو نگاه استانی و فرااستانی به کرمان داشته باشیم؛ گفت: ظرفیت های نظیر فولاد استان کرمان در دنیا و خاورمیانه مشهور است و باید زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم شود.

وی گفت: البته نگاه فرا استانی نباید ما از پرداختن به رفاه و آسایش مردم غافل کند؛ متاسفانه در استان کرمان شاهد توسعه نامتوازن هستیم که با همت مسئولان و نگاه استانی باید برای رفع این مشکل اقدام کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به نیاز استان کرمان به زیرساخت هایی در زمینه چشم انداز سند توسعه بیان کرد: مصرف برق صنعتی استان کرمان در حالی کمتر از ۴۰ درصد است که این میزان در استان های همجوار بیش از ۴۰ درصد است و این درصد متناسب با با چشم انداز صنعتی شمال و جنوب استان نیست.

زینی وند گفت: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و به دنبال ایجاد ظرفیت برق صنعتی در استان کرمان هستیم.

کرمان دچار تنش آبی است
وی خصوص بحران آب استان کرمان هم اظهار کرد: کرمان در این زمینه وضعیت خوبی ندارد و دچار تنش آبی است.

استاندار کرمان با اشاره به تامین آب مصرفی کرمان از منابع زیرزمینی ادامه داد: شاهد برداشت بیش از حد آب از منابع زیرزمینی هستیم.

وی در خصوص پروژه انتقال آب به استان کرمان گفت: خط اول این پروژه اجرا شده و با کلنگ زنی و اجرای خط دوم در یک بازه زمانی کوتاه مقدار زیادی آب به استان می آید.

زینی وند گفت: همچنین برای هفت شهرستان جنوبی هم پروژه انتقال آب از دریای عمان اجرا می شود که برای این منظور به دنبال سرمایه گذار هستیم.

استاندار کرمان ادامه داد: بر این اساس تا هشت سال آینده برای گسترش صنعت در حوزه آب به حالت پایدار می رسیم.

کد خبر: ۷۲٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha