۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
حقوق هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان ماهانه ۱۰ میلیون! | حضور مجریان ذیصلاح در ساختمانها از اول اسفند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اعلام کرد

حقوق هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان ماهانه ۱۰ میلیون! | حضور مجریان ذیصلاح در ساختمانها از اول اسفند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان اینکه حقوق دریافتی اعضای هیات مدیره سازمان بیش تر از ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان نیست گفت: مبحث ۲۲ مقرارت ملی ساختمان که همانا ساخت ساختمانها در جلوگیری از اطفاء حریق است دو سال است که جدی گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی تهران در همایش اهمیت استانداردسازی و ارتقای کیفیت ساختمانها با بیان اینکه توقع ما این است که سازمان آتش نشانی با سازمان نظام مهندسی ساختمان تعامل خوبی داشته باشد گفت: امیدواریم ابهاماتی که در زمینه ایمن سازی ساختمانها در برابر اطفاء حریق وجود دارد مرتفع شود. چرا که ما معتقد هستیم که در دو سال اخیر در بحث آتش نشانی و حریق پیشرفتهای خوبی داشتیم.

در دو سال گذشته ساختمانهایی که ساخته شده است در بحث اطفاء حریق، پله های فرار و معماری پیشرفت های خوبی داشته ایم و اگر ساختمانهایی دچار حریق شدند ساختمانهای قدیمی ساز بودند که ضوابط و مقررات ملی ساختمان را رعایت نکردند

وی ادامه داد: در دو سال گذشته ساختمانهایی که ساخته شده است در بحث اطفاء حریق، پله های فرار و معماری پیشرفته ای خوبی داشته ایم و اگر ساختمانهایی دچار حریق شدند ساختمانهای قدیمی ساز بودند که ضوابط و مقررات ملی ساختمان را رعایت نکردند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران درباره آتش سوزی ساختمان‌،گفت: نظام مهندسی تهران و ناظران دلسوزانه مقررات ساختمان را در زمان ساخت تطبیق داده و اجرا می‌کند پس امیدواریم که ارگان‌های دیگر نیز باید با نظام مهندسی تعامل داشته باشند، در حال حاضر شهرداری در بحث مجری ذی‌صلاح با ما تعامل بسیار خوبی دارد. انتظار داریم سازمان آتش‌نشانی هم در بحث آتش نشانی نیز با نظام مهندسی تعامل مناسبی داشته باشد و ابهامات این حوزه رفع شود.

میرجعفری با تاکید بر اینکه بحثی داریم که اگر ساختمانها بر اساس مقررات ملی ساختمان ساخته می‌شوند چرا باید بعد از مدتی کاربری ساختمان تغییر کند؟ اظهار داشت: برخی ساختمانها بعد از نظارت مهندسان ناظر تغییر کاربری می دهند و حتی اتاقی که برای اطفاء حریق و تهویه در نظر گرفته شده بعدها به اتاق خواب تبدیل شده است! 

تغییر کاربری در ساختمان کلینیک اطهر باعث شد تا آتش سوزی تا این حد به ساختمان لطمه وارد کرده و عُمق فاجعه را بیشتر کند

وی افزود: تغییر کاربری در ساختمان کلینیک اطهر باعث شد تا آتش سوزی تا این حد به ساختمان لطمه وارد کرده و عُمق فاجعه را بیشتر کند. از بام ساختمان کلینیک اطهر نیز استفاده شده بود و فضاهایی که برای فرار و ایمنی به کار برده شده بود نیز به نوعی رعایت نشده بود. پس اینجاست که برای اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان که نظارت بر حُسن انجام بهره بردار است باید انجام شود. 

میرجعفری تصریح کرد: از کلیه نهادها درخواست داریم مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان را که بحث نگهداری و بازبینی ساختمان است را جدی بگیرند. سوال ما این است که مگر نه اینکه وقتی خودرویی خریداری می شود گواهینامه فنی برای آن دریافت و صادر می شود پس چرا برای ساختمانها این گواهینامه درخواست نمی شود؟

وی افزود: طی ۲ سال اخیر حدود ۹۰ درصد ساختمان‌های ساخته شده در تهران ایمن است.

حقوق اعضای هیئت مدیره ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است و بیشتر از این مبلغ دریافت نمی‌کنند

میرجعفری همچنین حقوق ۳۰ میلیون تومانی اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران را تکذیب کرد و گفت: حقوق اعضای هیئت مدیره ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است و بیشتر از این مبلغ دریافت نمی‌کنند. چرا که هیچ هیات مدیره ای اگر در ۱۰ کمیسیون هم حضور داشته باشد نمی تواند بیش تر از این ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان حقوق دریافتی داشته باشد. اگر تمایل داشتید فیش حقوقی اعضا را می تواند ملاحظه کنید.

به گفته وی، همچنین ساختمان نظام مهندسی تهران در حال بازسازی است.

همچنین شهاب سعادت نژاد رییس انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران در پایان این همایش در جمع خبرنگاران گفت: این همایش با هدف پیگیری اجرای تفاهم نامه استفاده از خدمات سازنده ذیصلاح ما بین شهرداری تهران و شورای شهر و سازمان نظام مهندسی تهران برگزار شد و با هدف افزایش ایمنی در ساختمان سازی در پایتخت از ابتدای اسفند نام سازنده ذیصلاح در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان قید خواهد شد.

وی ادامه داد: در قانون به صراحت آمده است که در کار ساخت و ساز باید از افراد دارای صلاحیت استفاده شود این افراد، پروانه و مجوز خود را از وزارت راه دریافت می‌کنند و به صورت شخصی و حقوقی می‌توانند مطابق شیوه نامه وارد صنعت ساخت وساز شوند.

وی گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با شورای شهر و نظام مهندسی معنقد شده است از تاریخ اول اسفند در تمام ساخت و سازها از افراد و شرکت‌های سازنده به عنوان ذی صلاح نام برده خواهد شد تا ایمنی و کیفیت ساخت و سازها افزایش یابد.

کد خبر: ۷۱٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha