۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
حمایت وزارت تعاون برای حضور بیشتر زنان در تشکل های کارگری و کارفرمایی
معاون روابط کار وزارت تعاون تاکید کرد

حمایت وزارت تعاون برای حضور بیشتر زنان در تشکل های کارگری و کارفرمایی

شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به مقاوله نامه ۱۰۰ مصوب سازمان بین المللی کار مبنی بر تساوی حقوق زن و مرد در کار هم ارزش، خوشبختانه قانون گذار در تصویب قانون کار به عدم تبعیض در میزان حقوق و مزایا توجه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی معاون روابط کار در نشستی با  بانوان فعال تشکل های عالی کارگری و کارفرمایی بیان کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی  از حضور بیشتر زنان در ترکیب تشکل های کارگری و کارفرمایی حمایت می کند.

وی با اشاره  به ضرورت مشارکت زنان در امور اقتصادی و کارافرینی بر افزایش حضور بانوان در تشکل های کارگری تاکید کرد و گفت : با توجه به آمار و مستندات، حضور زنان  در تشکل های صنفی در سطوح استانی و عالی  نسبت به ۱۰ سال قبل رشد بسیار خوبی داشته و امروز اثرات آن در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کاملا مشهود است.

وی در ادامه افزود: باید بپذیریم که بدون مشارکت جدی بانوان درعرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی توسعه پایدار محقق نمی شود.

شاکرمی خاطر نشان کرد : بانوان نماینده کارگر و کارفرما، الگو و نمادهای خودباوری و مسولیت پذیری زنان در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت  فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه های مدیریتی ضروری به نظر می رسد.

در این نشت بانوان عضو تشکل های کارگری و کارفرمایی گزارشی از فعالیت ها و انتظارات خود از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کردند.

کد خبر: ۷۱٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha