۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
مازندران دارای ۲ بازارچه صنایع دستی است
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

مازندران دارای ۲ بازارچه صنایع دستی است

ساری- فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به راه اندازی دو بازارچه صنایع دستی در استان، گفت: این بازارچه ها در شرق استان راه اندازی شده است.

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نقش بازارچه های صنایع دستی در رونق هنرهای دستی افزود: تاکنون دو بازارچه در شهرهای نکا و بهشهر در شرق استان راه اندازی شده است.

وی با اظهار اینکه راه اندازی بازارچه در غرب استان نیز جزو برنامه ها است، افزود: این بازارچه در شهر چالوس در سال آینده راه اندازی می شود که دارای ۲۵ غرفه خواهد بود.

وی با عنوان اینکه مازندارن از مراکز مهم فروش صنایع دستی به شمار می رود، راه اندازی غرفه های فروش و بازارچه ها را در اعتلای هنر صنایع دستی مهم برشمرد.

فرزانه با بیان اینکه صنایع دستی و بافت های تاریخی جزو هویت های تاریخی و صنعتی محسوب می شود، افزود: هنرهای دستی در استان و هنرمندان این بخش ها نیازمند حمایت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران همچنین با اشاره به افتتاح ۴۶ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری همزمان با دهه فجر در استان افزود: برای این طرح ها بیش از شش هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شد و شامل باغ موزه، خانه صنایع دستی، سفره خانه سنتی، بومگردی و غیره خواهد بود.

فرزانه با بیان اینکه ۳۱ واحد اقامتگاه بومگردی در استان راه اندازی می شود، افتتاح این طرح ها را در رونق گردشگری در استان حائز اهمیت بیان کرد.

کد خبر: ۷۱٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha