۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
چالش‌های فروش صنایع دستی در ایام کرونا/ فروش دو میلیارد تومانی در فضای مجازی
معاون صنایع دستی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

چالش‌های فروش صنایع دستی در ایام کرونا/ فروش دو میلیارد تومانی در فضای مجازی

بیرجند- عباس زاده معاون صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به چالش‌های فروش صنایع دستی در ایام کرونا گفت: صنعتگران خراسان‌جنوبی دو میلیارد تومان فروش از طریق فضای مجازی در این ایام داشتند.

حسین عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه شیوع کرونا بر فروش صنایع دستی تأثیر گذاشت، اظهارکرد: در ابتدای شیوع کرونا در جامعه صنعتگران حوزه صنایع دستی برای ارائه محصولات خود در فضای مجازی و مردم برای خرید از این طریق ارتباط چندانی برقرار نمی‌کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از طرف دیگر فروشگاه‌های اینترنتی فروش محصولات صنایع دستی محدود بود و از این جهت چالش‌هایی برای فروش صنایع دستی داشتیم.

رونق فروش صنایع دستی در فضای مجازی در نیمه دوم سال ۹۹
عباس زاده ادامه‌داد: اما در شش ماه دوم سال ۹۹ با افزایش ارتباط گیری فعالان حوزه صنایع دستی با فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی حوزه صنایع دستی  و اینکه دریافتند با ارائه محصولات خود در این فضا نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز مشتریانی خواهند داشت، فروش صنایع دستی استان رونق یافت.

وی با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در مهرماه با استفاده از بستر فضای مجازی نمایشگاهی برگزارکرد، گفت: حدود ۴۰ – ۵۰ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی خراسان‌جنوبی در این نمایشگاه شرکت کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه‌داد: در اسفند ماه نیز نمایشگاهی در حوزه صنایع دستی و گردشگری در کشور برگزار می‌شود که بخشی از فعالیت‌های آن در فضای مجازی بوده و صنعتگران استان نیز در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

عباس زاده با اشاره به فروش دو میلیارد تومانی صنایع دستی خراسان‌جنوبی از طریق فضای مجازی و اینترنت گفت: در ایام شیوع کرونا ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت مشاغل خانگی و خوشه‌های صنایع‌دستی تسهیلات پرداخت شد.

وی بیان کرد: همچنین علی‌رغم محدودیت‌های آموزش ‌های حضوری و تعطیلی بسیاری از دوره‌های آموزشی، در خراسان‌جنوبی حدود ۴۰۰ نفر از آموزش‌های کوتاه مدت صنایع‌دستی برخوردار شدند که بسیار ارزشمند است.

برخورداری سه هزار و ۳۰۰ نفر از صنعتگران خراسان‌جنوبی از بیمه
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به برخورداری سه هزار و ۳۰۰ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی خراسان‌جنوبی از بیمه صندوق کشاورزان بیان‌کرد: همچنین با هدف ایجاد خانه‌های صنایع دستی دو خانه سفال و کارآفرین در استان راه‌اندازی شده است.

گفتنی است براساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی در ایام شیوع کرونا علی رغم محدودیت‌ها ۶۹هزار دلار صنایع دستی خراسان جنوبی بصورت چمدانی صادرات شده است.

کد خبر: ۷۱٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha