۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
گفتگوی اختصاصی بازار با سناتور ارشد جمهوری خواه؛ شواهد استیضاح ترامپ را با دقت بررسی می‌کنم| دستور حمله به کنگره عواقب قابل توجهی خواهد داشت
سنا، استیضاح را به زودی آغاز می‌کند

گفتگوی اختصاصی بازار با سناتور ارشد جمهوری خواه؛ شواهد استیضاح ترامپ را با دقت بررسی می‌کنم| دستور حمله به کنگره عواقب قابل توجهی خواهد داشت

«میت رامنی» سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا و رقیب باراک اوباما در انتخابات اسبق ریاست جمهوری آمریکا گفت: مجلس سنا به زودی دادرسی استیضاح ترامپ را آغاز خواهد کرد و من تمام ادله، حقایق و شواهد را با دقت بررسی می کنم.

جواد حیران نیا؛ بازار: استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا قرار است در مجلس سنای این کشور برگزار شود.

ترامپ به اولین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شده که دو بار استیضاح می‌شود. البته ۱۰ جمهوریخواه هم به اتهام ترامپ بابت تحریک به شورش بعد از سخنرانی جنجالی ۶ ژانویه او که حمله مرگباری را به کنگره رقم زد، رأی مثبت دادند.

«میت رامنی» نخستین سناتور جمهوری‌خواه برجسته ای بود که پیروزی جو بایدن در انتخابات را به او تبریک گفت.

«بازار» در گفتگویی اختصاصی با «میت رامنی» به بررسی روند استیضاح ترامپ در مجلس سنا پرداخت که در ادامه آمده است.

«میت رامنی» مدیر اقتصادی، تاجر، سرمایه‌گذار، سیاستمدار آمریکایی و سناتور منتخب ایالات متحده از یوتا است. رامنی ۷۰اُمین فرماندار ماساچوست از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ بود.

رامنی در سال ۲۰۰۲ به عنوان فرماندار ماساچوست برگزیده شد و قانون اصلاح مراقبت سلامتی ماساچوست را که از نوع خود در کشور اولین بود طراحی و تصویب کرد. این قانون از طریق یارانه‌های ایالتی و الزامات فردی به خرید بیمه دسترسی بیمه سلامتی تقریباً همگانی فراهم آورد. او همچنین از طریق کاستن از هزینه‌ها، افزایش عوارض و بستن راه‌های فرار مالیاتی ابرشرکت‌ها بین ۱٫۲ تا ۱٫۵ میلیارد دلار کسری بودجه را حذف کرد. او در سال ۲۰۰۶ برای دوره مجدد نامزد نشد و در عوض کمپین خود را بر کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در سال ۲۰۰۸ موقوف کرد. او رقابت‌های مقدماتی ایالات متعددی را برد ولی نهایتاً نامزدی را به سناتور جان مک‌کین باخت.

«میت رامنی» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ رقیب باراک اوباما و نامزد حزب جمهوریخواه بود که از وی شکست خورد.

«میت رامنی» در خصوص این موضوع که چرا به عنوان اولین سناتور ارشد جمهوری خواه پیروزی بایدن را تبریک گفته در حالیکه برخی از هم حزبی های وی از پذیرش پیروزی بایدن امتناع می کنند به خبرنگار بازار گفت: همانطور که در صحن سنا گفتم و از همکارانم خواستم به اتفاق آرا نتایج انتخابات را تأیید کنند، بهترین راه برای احترام به رای دهندگان گفتن حقیقت است.

وی یادآور شد: واقعیت این است که رئیس جمهور بایدن در این انتخابات پیروز شد و رئیس جمهور سابق ترامپ شکست خورد. تعداد زیادی از دادگاه ها، دادستان کل و مقامات انتخابات ایالتی چه جمهوری خواه و چه دموکرات به این تصمیم صریح رسیده اند.

رامنی افزود: همانطور که می دانید، کنگره از قانون اساسی و قانون پیروی کرد و در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ رأی به تأیید آرای الکترال کالج داد.

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ گفت: رئیس جمهور بایدن و معاون رئیس جمهور هریس ضمن انتقال مسالمت آمیز قدرت، سوگند یاد کردند که من هم بابت حضور در مراسم خوشحالم و به آن افتخار می کنم.

وی تأکید کرد: آنچه در ۶ ژانویه اتفاق افتاد یک شورش بود که توسط رئیس جمهور ایالات متحده تحریک شد. هنگامی که یک رئیس جمهور حمله به کنگره را تحریک می کند، باید عواقب قابل توجهی هم داشته باشد.

سناتور ارشد حزب جمهوری خواه در ادامه افزود: همانطور که می دانید مجلس نمایندگان دونالد ترامپ را به دلیل دامن زدن به این حمله و تلاش برای فساد در تایید نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ استیضاح کرده و سنا به زودی دادرسی استیضاح را آغاز خواهد کرد.

رامنی در پایان گفت: در طول این دادگاه، من تمام ادله، حقایق و شواهد را با دقت بررسی می کنم و سوگند خود را به عنوان یک عضو هیئت منصفه سنا، برای اجرای بی طرفانه عدالت پی می گیرم.

کد خبر: ۷۱٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha