۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
اولین مرکز مشاوره شغلی و کاریابی بین‌المللی یزد افتتاح شد
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

اولین مرکز مشاوره شغلی و کاریابی بین‌المللی یزد افتتاح شد

یزد- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه ۲۹ مرکز کاریابی داخلی در استان وجود دارد، از افتتاح نخستین مؤسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی یزد به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی یزد، عماد تشکری ضمن خبر از افتتاح نخستین مؤسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی استان یزد به مناسبت دهه فجر، مؤسسات کاریابی بین‌المللی را یکی از مراجع غیردولتی دانست و گفت: این مؤسسات با عقد قراردادی قانونی متقاضیان را برای پیدا کردن کار در کشور مورد نظر هدایت و راهنمایی می کنند.

وی با اشاره به نوع فعالیت و وظایف کاریابی بین‌المللی افزود: ثبت‌نام از متقاضیان کار جهت به کارگماری در بازار کار خارجی، مشاوره شغلی و حرفه ای جویندگان کار در خارج از کشور، شناخت بازار کار خارجی و کسب فرصت‌های شغلی مناسب در خارج از کشور به منظور اعزام نیروی کار واجد شرایط از وظایف و فعالیت های مهم یک مؤسسه کاریابی بین‌المللی محسوب می‌شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در خصوص تعداد کاریابی‌های بین‌المللی مجاز در کشور گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر سال لیستی از دفاتر دارای مجوز را منتشر می کند که در حال حاضر ۱۷۲ مؤسسه در ایران دارای مجوز رسمی برای کاریابی در خارج از کشور هستند.

تشکری خاطرنشان کرد: در یزد تعداد ۲۹ کاریابی داخلی وجود دارد که از این بین هشت کاریابی صرفا به صورت الکترونیکی، ۱۵ کاریابی به صورت فیزیکی و شش کاریابی به صورت فیزیکی مجازی فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۷۱٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha