۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
کرونا ۱۴۴ میلیارد تومان به گردشگری سیستان و بلوچستان خسارت زد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کرونا ۱۴۴ میلیارد تومان به گردشگری سیستان و بلوچستان خسارت زد

زاهدان- جلالزایی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۴ میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خسارت به حوزه گردشگری این استان وارد شده است.

علیرضا جلالزایی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: از نیمه اسفند سال گذشته تا کنون ۱۴۴میلیارد تومان خسارت به تاسیسات گردشگری استان سیستان و بلوچستان از جمله هتل ها،مهانپذیرها، اقامتگاه های بوم گردی و اقامتگاه های سنتی، مراکز تفریحی و سرگرمی، اماکن گردشگری، واحدهای پذیرایی و سفره خانه های سنتی وارد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود ۲۰۰ واحد گردشگری در استان، گفت: کرونا بسیاری از برنامه هاو همایش های ملی و بین المللی که با موضوع گردشگری قرار بود در این استان برگزار شود را کنسل کرده است.

جلالزایی با اشاره به اینکه، سیستان و بلوچستان دروازه ورود گردشگر به کشور است، افزود: کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان با داشتن ۲/۵ میلیارد نفر جمعیت ظرفیت خوبی برای این استان در بحث جذب گردشگر محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که یک درصد از این جمعیت هم در موضوع گردشگری جذب شوند با حدود ۲۵ میلیون نفر گردشگر مواجه خواهیم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری توسط اداره میراث فرهنگی در این استان در دست اجرا است و ۳۰۰ پروژه سرمایه گذاری نیز توسط بخش خصوصی انجام  می شود.

کد خبر: ۷۱٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha