۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
ارزش پرتفوی سهام عدالت ۹ برابر شد

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۹ برابر شد

ارزش روز ۴۹ شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت در پی رشد شاخص و نمادهای معاملاتی در بازار سهام در حال حاضر به ۲۳۹۷ هزار میلیارد ریال رسیده و این موضوع نشان از ۹ برابر شدن ارزش سهام عدالت مشمولان دارد.

به گزارش بازار، تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است. بر این اساس با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به ۲۳۹۷هزار و ۷۲۲میلیارد ریال رسیده است.

در این خصوص نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد ۳۵شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال می‌باشد و ارزش روز آنها به ۲۳۵۹هزار و ۱۸۵میلیارد ریال افزایش یافته است که حکایت از رشد بیش از ۹ درصدی ارزش اسمی سهام عدالت مشمولان دارد.

به علاوه اینکه در این پرتفوی، ۱۴ شرکت غیربورسی نیز حضور دارند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۳۸ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال و ارزش روز آنها همین مبلغ برآورد شده است. گفتنی است، ۲۳۹۷هزار و ۷۲۲میلیارد ریال اشاره شده، بیشترین افزایشی که ارزش کل پرتفوی سهام عدالت از سال ۸۵(که طرح توزیع سهام عدالت در کشور اجرایی شده است) تا کنون داشته است.

کد خبر: ۷٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha