۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
ویروس کرونا ۲۴۸ میلیارد تومان به بخش گردشگری همدان آسیب زد
مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان:

ویروس کرونا ۲۴۸ میلیارد تومان به بخش گردشگری همدان آسیب زد

همدان - مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: شیوع ویروس کرونا ۲۴۸ میلیارد تومان به بخش گردشگری همدان آسیب زد.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۳۰ درصد از کسب و کار صنعت گردشگری در ایام عید اتفاق می افتد؛ گفت: متاسفانه درآمد گردشگری عید سال ۹۹ را به دلیل شیوع کرونا و عید سال ۹۸ را به دلیل وقوع سیل از دست دادیم و صنعت گردشگری متضرر شد.

مالمیر با بیان اینکه تا سال ۹۷ آمار گردشگران استان همدان افزایشی بود و سالانه افزون بر یک و نیم میلیون نفر گردشگر وارد استان همدان می‌شدند؛ گفت: همدان موقعیت خوبی داشت و با رشد چشمگیری همراه بود تا جایی که رسیدن آن به رتبه‌های بالاتر نیز دور از ذهن نبود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: حوزه گردشگری جزو بخش هایی است که فصل رونق آن محدود بوده و فصل کار آن به عیدنوروز و سه ماهه تابستان ختم می شود.

علی مالمیر با یادآوری اینکه حمایت های مالی صورت گرفته از بخش گردشگری به مثابه یک مُسکن بود تا فرصت لازم را برای تامین هزینه های ضروری داشته باشند، گفت: شیوع ویروس کرونا ۲۴۸ میلیارد تومان به بخش گردشگری استان همدان آسیب زد.

وی افزود: در صورت تداوم محدودیت ها، خسارت جبران ناپذیری به این حوزه وارد می شود و چنانچه وضعیت کنونی کرونا و اعمال محدودیت های پیش بینی شده تا نوروز  ۱۴۰۰ تداوم یابد این هراس وجود دارد که فعالان در این بخش دیگر نتوانند قد راست کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: میزان اشغال تخت هتل های استان همدان در حال حاضر کمتر از پنج درصد است.

کد خبر: ۷۱٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha