۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
تکمیل پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی فرهنگی «از هگمتانه تا همدان»
مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان خبر داد:

تکمیل پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی فرهنگی «از هگمتانه تا همدان»

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از تکمیل پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی فرهنگی «از هگمتانه تا همدان» تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان؛ علی مالمیر گفت: در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان با همکاری اساتید باستان شناسی جامعه شناسی و بسیج تمامی امکانات در استان همدان جمع آوری اطلاعات که یکی از مهمترین بخش‌هایی که هم هزینه‌بر و هم زمان‌بر بود به اتمام رسیده است.

مالمیر گفت: یکی از پیچیدگی ها در این پرونده دسته‌بندی و تکمیل اطلاعات است که توانستیم این اطلاعات را جمع بندی کرده و تکمیل پرونده یک اثر جهانی که نیاز به زمان زیادی داشت را محدود کردیم تا با سرعت بیشتری پرونده را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: طرح جامع هگمتانه، مطالعات حفاظت و مرمت هگمتانه و ساماندهی شاهزاده حسین(ع)؛ ضوابط بافت استان همدان و ساماندهی بازار سنتی همدان و محورهای فرهنگی ایجاد شده در این منطقه اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار داد و کار با سرعت بیشتری جلو رفت و امیدواریم تا پایان سال جاری این پرونده به اتمام برسد.

علی مالمیر گفت: پرونده منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان تا پایان سال تکمیل می شود و در نیمه اول سال آینده با توجه به توافقات انجام شده استاندار همدان با وزیر میراث فرهنگی کشور و صنایع دستی کشور، این پرونده برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال می‌شود.

کد خبر: ۷۱٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha