۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
۳ درصد اعتبارات کل کشور به استان ایلام اختصاص دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام:

۳ درصد اعتبارات کل کشور به استان ایلام اختصاص دارد

ایلام - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام با اشاره به اینکه سه درصد اعتبارات کل کشور به این استان اختصاص دارد، گفت: طرح پژوهشی بررسی دلایل تورم در ایلام نسبت به میانگین کشوری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام، رحمت الله قیصوری اظهار کرد:  سه درصد مجموع تسهیلات اشتغالزا و سه درصد اعتبارات کل کشور به استان ایلام اختصاص دارد و مصارف بانکی همواره بالاتر از منابع است که در افزایش نقدینگی در این استان موثر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ایلام بالاترین میزان تورم را در سطح کشور دارد ضروری است دلایل اصلی این موضوع بررسی شود.

قیصوری افزود: به همین منظور طرح پژوهشی بررسی تورم با همکاری همه دستگاه ها و محوریت استانداری در دستور کارقرار گرفته است که دستگاه ها نظرات کارشناسی خود را در این زمینه اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام تاکید کرد: باید این مساله به صورت علمی و ریشه ای بررسی و دلایل آن مشخص شود تا بتوان با اقدام اساسی در راستای کنترل آن ، از افزایش تورم استان پیشگیری کرد.

قیصوری یادآور شد: یکی از دغدغه های اصلی مسئولان ارشد استان این موضوع است تا راهکارهای عملی برای مهار تورم در استان پیدا شود.

وی اضافه کرد: دلایل مختلفی از جمله نبود کارخانه تولیدی در استان، بالا بودن هزینه حمل و نقل، نقدینگی و مصارف بانکی زیاد به عنوان دلایل بالا بودن نرخ تورم در استان عنوان می شود که در یک کار تحقیقی در حال بررسی است.

کد خبر: ۷٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha