۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
صنایع مازندران نیازمند ۳.۹ میلیون مترمکعب فرآورده‌های چوبی است
معاون استاندار مازندران:

صنایع مازندران نیازمند ۳.۹ میلیون مترمکعب فرآورده‌های چوبی است

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: سالانه به سه میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب فرآورده های چوبی برای ۲۳۰ کارخانه و صنایع سلولزی استان نیاز است.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار میزان مصرف فرآورده های چوبی را در استان سه میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: این درحالی که میزان نیاز کشور شش میلیون مترمکعب چوب است.

وی با تاکید بر صیانت از عرصه های جنگلی گفت: برای تامین نیازهای چوبی ۲۳۰ کارخانه صنایع چوبی استان باید به زراعت چوب توجه کنیم و راهی جز این نداریم و از حریم رودخانه ها می توان برای اجرای این طرح استفاده کرد.

وی توسعه زراعت چوب در حاشیه رودخانه ها را سبب زیبایی و ایجاد درآمد دانست و گفت: هنوز اقدامی برای توسعه زراعت چوب در حاشیه رودخانه های استان نشده است.

خیریان پور با بیان اینکه ۱۶۰ رشته رودخانه در استان جریان دارد، گفت: اگر حاشیه این رودخانه درختکاری وزراعت چوب شود، درآمد هنگفت و پایداری برای استان ایجاد خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به بهره داری از بیش از ۸۰۰ پروژه همزمان با دهه فجر در استان گفت: از این تعداد ۱۸۸ پروژه تولیدی واقتصادی است که برای اجرای ان بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه صرفه شده است.

وی میزان اشتغال ایجاد شده با تکمیل ۱۸۸ پروژه اقتصادی را بیش از هفت هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: برپایی جشن احیای ۸۰ کارخانه راکد وتعطیل شده در ایام دهه فجر از برنامه ها است.

کد خبر: ۷۱٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha