۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به سیستم آبیاری نوین تجهیز شد
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام:

۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام به سیستم آبیاری نوین تجهیز شد

ایلام- گوهری، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به وجود ۱۴۰ هزار هکتار از ارضی آبی کشاورزی در استان، گفت: از این میزان تا کنون ۱۲۰ هزار هکتار به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

اسماعیل گوهری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت های جهاد کشاورزی تجهیز اراضی آبی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری برای کاهش و مدیریت مصرف آب است.

وی با اشاره اینکه تجهیز اراضی کشاورزی آبی استان با استفاده از تسهیلات جهاد کشاورزی استان و همراهی کشاورزان انجام می شود، گفت:  تاکنون از ۱۴۰ هزار هکتار از ارضی آبی کشاورزی استان، ۱۲۰ هزار هکتار به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

گوهری با اشاره به اینکه ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام در آینده ای نزدیک با اجرای طرح های مختلف آبی می شود، گفت: برنامه جهاد کشاورزی استان این است تمامی اراضی آبی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شوند.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام افزود: طرح مهار آب های مرزی، سامانه گرمسیری، ایجاد ایستگاه پمپاژ آب از رودخانه های محلی، طرح ۵۰ هزار هکتار مقام معظم رهبری و...از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی برای توسعه اراضی آبی در استان است.

وی تصریج کرد: بیش از دو هزار میلیارد تومان برای طرح های حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام هزینه شده و علاوه بر رونق تولید باعث اشتغال بیش از ۲۴ هزار نفر در استان شده است.

کد خبر: ۷۱٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha