۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
۴۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل آذربایجان شرقی اجرایی شده است
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

۴۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل آذربایجان شرقی اجرایی شده است

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر ارزیابی دستگاه ها در میزان همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: در سال جاری ۴۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری روز دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل استان ، با بیان اینکه اجرای مصوبات ستاد تسهیل الزامی است ، گفت: بنا به اهمیت رفع موانع پیش روی صنایع استان و بنگاه های اقتصادی در سال جهش تولید همت عمومی دستگاه‌های متولی و مسئولین استانی در راستای تسهیل گری شرایط تولید و تداوم تولید است.

وی اظهار کرد: از طریق احصای مشکلات و دلایل عدم اجرای برخی مصوبات پیش‌بینی‌های لازم در خصوص عملیاتی شدن مصوبات و هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر تمامی بخش‌های مرتبط در این حوزه باجدیت دنبال خواهد شد.

جهانگیری اظهار داشت : مطابق بخشنامه های ابلاغی مطالبات و مسائل واحدهای صنعتی در کمیته‌های تخصصی بررسی می‌شود و گروه‌های کارشناسی به صورت روزانه و مستمر در جهت حل چالش ها و موانع تولید حرکت می‌کنند.

وی بر تشکیل کمیته‌های تخصصی اعم از کمیته‌های امور بانکی ، تامین اجتماعی و امور مالیاتی تاکید کرد و گفت : با توجه به اینکه مشکلات مبتلابه اکثر واحدهای صنعتی در این سه حوزه می‌باشد ، مسائل واحدهای تولیدی با حضور کارشناسان و مشاوران حوزه های یاد شده بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد .

علی جهانگیری ادامه داد : بقیه موارد حسب موضوع در قالب کمیته‌های فرابخشی به ویژه در حوزه های امور خدماتی نظیر برق ، آب ، گاز و زمین و سایر موارد بررسی خواهد شد و از ظرفیت کارشناسان بهره مند خواهیم شد.

در جلسه امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مسائل و مشکلات ۱۰ واحد صنعتی و کشاورزی مرکز استان و شهرستان ها در زمینه های مختلف بویژه در امور بانکی بررسی و تصمیم گیری شد.

بر اساس مصوبه اردیبهشت سال ۱۳۹۴ دولت به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، “کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید” در همه استان‌های کشور و با عضویت استاندار (رییس)، رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (دبیر)، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رییس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس واحد استانی وزارت جهادکشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رییس‌ خانه‌ صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل می‌شود.

کد خبر: ۷۱٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha