۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸
بازگشایی تالارها مورد استقبال قرار نگرفت
رئیس اتحادیه باغ تالارهای مشهد در گفت و گو با بازار:

بازگشایی تالارها مورد استقبال قرار نگرفت

مشهد- رئیس اتحادیه باغ تالارهای مشهد گفت: باوجود برداشته شدن محدودیت‌ها اما هم چنان تالارهای پذیرایی مشتری ندارند.

ابراهیم حقیقی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: متأسفانه جلوگیری از فعالیت تالارها در ۱۱ ماه گذشته موجب شده تا افزون ۵۰۰ نفر از کارکنان شاغل در این تالارها به‌صف بیکاران بپیوندند.

وی بابیان اینکه حدود ۲۰ مورد از صاحبان تالارها و باغ سراها تاکنون از این شغل انصراف داده و پروانه خود را باطل کردند اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از صاحبان تالارها نیز در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۱ ماه گذشته تالارهای پذیرایی اذعان کرد: باوجود برداشته شدن محدودیت‌ها اما به دلیل تقارن با ایام سوگواری و هم‌چنین محدودیت در ترددهای شبانه این تالارها هنوز مشتری ندارند و در تعطیلی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: هم‌چنین وضعیت اقتصادی مردم نیز مزید بر علت شده تا حتی مجوز فعالیت تالارها هم تأثیری در شرایط فعلی صاحبان این مشاغل نداشته باشد.

وی بابیان اینکه تا پیش‌ازاین در هر تالار افزون بر ۲۰ نفر به کار اشتغال داشتند ادامه داد: متأسفانه افراد بسیاری ازجمله آشپز، نیروهای خدماتی و حتی شغل‌های وابسته مانند فیلم‌برداران مجلس و عکاسان و همگی بیکار شده و از درآمد ناشی از میهمانی‌های عروسی و یا عزا محروم ماندند.

وی اذعان کرد: گر بخواهیم به‌طور میانگین حساب کنیم هر تالار به‌طور متوسط حدود ۲۰ نفر نیرو از مدیر و خدمات و آشپز و کمک‌آشپز دارد حالا یک تالار کمتر و یک تالار بیشتر که تاکنون حدود ۴۰۰ نفر بیکارشده اند که متأسفانه این افراد چه خانم و چه آقا سرپرست خانوار بوده و  تعدادی افراد دیگر تحت تکفل این افراد هستند و این افراد در حال حاضر هیچ منبع درآمد دیگری ندارند.

کد خبر: ۷۱٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha