۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
اکسپوی ۲۰۲۰ دبی؛ برگزاری سومین رویداد بزرگ جهانی تا ۸ ماه دیگر!
بازار گزارش داد؛

اکسپوی ۲۰۲۰ دبی؛ برگزاری سومین رویداد بزرگ جهانی تا ۸ ماه دیگر!

مقامات و کارشناسان اقتصادی «بانک ملی ابوظبی»، اولین بانک خاورمیانه معتقدند که برنامه ریزی مجدد برای برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در اکتبر ۲۰۲۱، قدرت بیشتری به اقتصاد امارات متحده عربی که در طی ایام کرونا آسیب دیده، می بخشد.

بازار؛ گروه بین الملل: «اولین بانک ابوظبی»  FBA مستقر در ابوظبی و به عنوان بزرگترین بانک امارات متحده عربی که در قاره های آسیا_اقیانوسیه، اروپا، آمریکا، خاورمیانه و آفریقا نیز حضور فعال دارد، در روزهای اخیر چشم انداز جدیدی از میزان سرمایه گذاری ملی را منتشر و بهبود V شکل را برای اقتصاد امارات متحده عربی پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش آژانس خبری وام، اقتصاد امارات متحده عربی پس از انقباض شش درصدی در سال ۲۰۲۰ به دلیل فشارهای ناشی از همه گیر جهانی ویروس کرونا و پایین بودن قیمت نفت به دلیل وابستگی به این صنعت، باید حدود ۲.۵ درصد رشد کند.

این موضوع مطابق با گزارش چشم انداز سرمایه گذاری جهانی ۲۰۲۱ است که توسط بانک اول ابوظبی (FAB)، بزرگترین بانک امارات در چند روز گذشته منتشر شد.

این گزارش که توسط کارشناسان صنعت بانک نوشته شده، حاکی از آن است که با وجود انقباض اقتصادی سال گذشته و در پی آن سراشیبی شدید فعالیت های اقتصادی و توقف کسب و کارها با ظهور بیماری کوید، بهبود اقتصادی وی V شکل برای امارت شیخ نشین امکان پذیر است.

عربین بیزینس نیز در گزارشی دیگر در همین خصوص نوشت: بانک ملی ابوظبی معنقد است که عوامل مهم و تاثیر گذار در بهبود اقتصاد و بازگشت مجدد آن، شامل بهبود صنعت توریسم، قیمت نفت و پیوندهای قوی با بازارهای نوظهور است.

بر اساس پیش بینی های بانک مرکزی امارات (CBUAE)، اقتصاد ملی پس از کوچک شدن حدود شش درصدی و پنج درصدی اقتصاد غیر نفتی در سال ۲۰۲۰،   باید به طور کلی حدود ۲.۵ درصد و برای بخشهای غیر نفتی ۳.۶ درصد رشد کند.

بر اساس پیش بینی های بانک مرکزی امارات، اقتصاد ملی پس از کوچک شدن حدود شش درصدی و پنج درصدی اقتصاد غیر نفتی در سال ۲۰۲۰،   باید به طور کلی حدود ۲.۵ درصد و برای بخشهای غیر نفتی ۳.۶ درصد رشد کند

بنابراین، در حالی که انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در بخش غیر نفتی این کشور ۳.۶ درصد در ۲۰۲۱ رشد کند، تخمین‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد اقتصاد این کشور از رکود ۲۰۲۰ خارج خواهد شد.

بر اساس گزارش های این بانک مرکزی، در سه ماهه دوم سال گذشته، اقتصاد غیرنفتی این کشور حتی با وجود بسته های حمایتی ۱۰۵.۶ میلیارد دلاری، در اثر گسترش بیماری کوید_۱۹، حدود ۴.۵ درصد افت پیدا کرد.

خبرگزاری رسمی امارات همچنین اضافه کرد که پیش بینی های بزرگترین بانک این کشور، نشانه هایی از بهبود قریب الوقوع برای گردشگری ورودی رانشان می دهد، زیرا تقاضای سفر از گسترش ویروش کرونا متوقف شد و البته مدیریت موفقیت آمیز در مهار و کنترل این ویروس باعث شد تا امارات متحده عربی به عنوان یک مقصد بالقوه در سال جاری قرار گیرد.

FAB همچنین پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت امسال به ۵۸ دلار در هر بشکه و پس از آن در سال ۲۰۲۲ به ۶۵ دلار خواهد رسید. این بانک، در گزارش خود اضافه کرد که در میان مدت، رشد بهتر باید ناشی از اقدامات اصلاحی و مورد استقبال و همچنین روابط عادی با اسرائیل و قطر باشد.  

FAB پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت امسال به ۵۸ دلار در هر بشکه و پس از آن در سال ۲۰۲۲ به ۶۵ دلار خواهد رسید

اکسپوی به تعویق افتاده ۲۰۲۰ نجات دهنده اقتصاد امارات می شود

اقتصاد امارات به ویژه دبی به دلیل اهمیت صنعت توریسم که تحت تأثیر شدید Covid-۱۹ قرار گرفت، در سال ۲۰۲۰ به شدت منقبض شد.

حال بانک ابوظبی اظهار کرده که با بهبود صنعت گردشگری در سال جاری، برنامه ریزی مجدد برای برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در اکتبر ۲۰۲۱ انجام خواهد شد که قدرت بیشتر اقتصاد این کشور که در طی ایام کرونا آسیب دیده را نشان خواهد داد.

با بهبود صنعت گردشگری، برنامه ریزی مجدد برای برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در اکتبر ۲۰۲۱ انجام خواهد شد که قدرت بیشتر اقتصاد امارات متحده عربی که در طی ایام کرونا آسیب دیده را نشان خواهد داد

گزارشها نشان می دهد که از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ زمانی برای همکاری و نوآوری است. گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند ظرفیت ها و پتانسیلها برای شکل دادن به آینده را با قدرت نوآوری در نمایشگاه ۲۰۲۰ دبی بروز دهند.

افراد مشتاق همچنین می توانند در غرفه هایی با معماری نفسگیر که در آن پیشرفت های فناوری پیشگامانه و تجربیات چشمگیر و جالب توجه وجود دارد، گشت بزنند. آن ها می توانند در اجراهای زنده باورنکردنی شرکت کرده و فرهنگ ها و تست غذاهای بین المللی را در یک مکان شگفت انگیز تجربه کنند.

آلن مارکوس، مدیر عامل و رئیس استراتژی سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه گذاری، گروه بانکداری شخصی «اولین بانک ابوظبی»  گفت: بازارهای جهانی بهبودی آشکار از رکود Covid-۱۹ را در طول ۲۰۲۱ را آغاز خواهند کرد که البته این کار با حرکت به سمت ثبات و نه شتاب و سرعت انجام خواهد شد.

وی همچنین افزود: اقتصادهای توسعه یافته از جمله ایالات متحده و اروپا تأثیرات مداوم هزینه های محتاطانه مصرف کننده، نرخ بالاتر بیکاری پس از همه گیری و تجدید ساختار تجاری را احساس خواهند کرد. انگلیس نیز با تأثیر کامل برگزیت و ویروس جدید مبارزه خواهد کرد.

رئیس استراتژی سرمایه گذاری FAB خاطر نشان کرد: اثربخشی در پاسخ به بیماری همه گیر احتمالاً عاملی در سرعت بهبود در بازارهای مختلف از جمله تأثیر اقدامات محرک خواهد بود و بزرگترین کشورهای در حال توسعه جهان پس از بدترین سال خود در چندین نسل، آماده بهبود جدی در سال ۲۰۲۱ هستند. به محض در دسترس بودن واکسن ها، با توجه به محرکی که در بسیاری از اقتصادهای بزرگ در حال ظهور در سال جاری منتشر شده، بهبود اقتصادی آنها می تواند بسیار قوی باشد.  

وی گفت: در میان بازارهای خاورمیانه و شمال افریقا،  کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از برنامه های محرک دولت و نقدینگی اضافی تزریق شده به اقتصاد محلی در پاسخ به Covid-۱۹ بهره مند خواهند شد.

طبق گفته موسسه فیچ ریتینگ، محرک های خارج از بودجه تقریباً ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی در بحرین و عمان، بیش از ۱۰ درصد در کویت، قطر و امارات و بیش از هفت درصد در عربستان سعودی گزارش شده است.

این گزارش اضافه کرد که در صورت تقاضای نفت و ادامه روند آهسته کاهش قیمت ها از سقوط شدید در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، اقتصادهای شورای همکاری خلیج فارس نیز سود خواهند برد، اگرچه احتمالاً تا سال ۲۰۲۲ بازگشت به سطح ثبت شده در سال ۲۰۱۹ اتفاق نخواهد افتاد.

آژانس رتبه بندی اس اند پی نیز پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی در شهر دبی تا سال ۲۰۲۳ به سطح ۲۰۱۹ باز خواهد گشت. بخش هیدروکربن که به عنوان ایفا کننده نقشی مستقیم در فعالیت اقتصادی دبی در نظر گرفته می شود، به دلیل تأثیر قیمت های نفت بر تقاضای منطقه ای، به یک نقش غیرمستقیم مهم تبدیل می شود.  

آژانس رتبه بندی اس اند پی نیز پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی واقعی دبی تا سال ۲۰۲۳ به سطح ۲۰۱۹ باز خواهد گشت

علاوه بر آن، این آژانس رتبه بندی بهبودی گسترده ای در بخش های هیدروکربن و غیرهیدروکربن را برای دو سال آینده پیش بینی کرده است. همچنین، کاهش تولید اوپک پلاس که حدود ۱۷ درصد از تولید اکتبر ۲۰۱۸ است، در آوریل ۲۰۲۲ پایان می یابد. نظر کنونی متخصصین اس اند پی این است که قیمت نفت برنت به طور متوسط ‌۵۰ دلار در طی یک تا دو سال آینده و سپس ۵۵ دلار در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن گزارش شده است.

همچنین کارشناسان این موسسه معتقدند که با حذف محدودیت های تولید نفت اوپک پلاس و تولید گاز جدید، تولید بخش هیدروکربن در ۲۰۲۲ روند افزایشی را طی خواهد کرد و بهبود بخش غیرنفتی توسط سرمایه گذاری عمومی در تولید به ویژه بخش پتروشیمی و ساخت و ساز انجام خواهد شد.

کد خبر: ۷۱٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha