۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
سازمان غذا و دارو مجوز تأیید واکسن از سازمان جهانی بهداشت دارد
رئیس سازمان غذا و دارو:

سازمان غذا و دارو مجوز تأیید واکسن از سازمان جهانی بهداشت دارد

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ۱۰ سال پیش مجوز تأیید واکسن را از سازمان جهانی بهداشت گرفته و این بدان معناست که اگر ما واکسنی را تأیید کردیم آن واکسن حتی می‌تواند در سایر کشورها هم مصرف شود.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه ساز افزود: مبنای ما برای واردات واکسن این است که خود کشور مبدأ واکسن را مصرف کرده باشد، در بسیاری از کشورهای منطقه که واکسن را دریافت کرده اند در واقع شاهد این اتفاق بودیم که مرحله سوم مطالعات انسانی در آن کشورها انجام شد، اما ما اجازه ندادیم که هیچ شرکتی مرحله سوم مطالعات انسانی را بر روی مردم ما انجام دهد.

وی گفت: واکسن روسی که قرار است وارد کنیم از ۱۵ کشور مجوز مصرف دریافت کرده است و اکنون کشورهایی نظیر برزیل، آرژانتین، الجزایر و حتی اتحادیه اروپا خریدار آن هستند.

شانه ساز افزود: اظهارنظرهای مختلف افراد که تخصصی در این زمینه ندارند برای خودشان محترم است، اما دخالت‌ها و قضاوت‌های خام در حوزه واکسن باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تمام داروها و واکسن‌های وارداتی توسط آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌گیرند و گاهی تأیید این محصولات مراحل بسیار پیچیده تری از تولید آن دارند و با سخت گیری فراوان انجام می‌شود.

کد خبر: ۷۱٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha