۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
۶۰ درصد معادن زنجان غیر فلزی است
رئیس سازمان صمت زنجان:

۶۰ درصد معادن زنجان غیر فلزی است

زنجان - رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه ۲۱ درصد معادن استان را معادن فلزی تشکیل داده اند،گفت: ۶۰ درصد معادن غیر فلزی و ۱۹ درصد سنگ های نما است.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به راه اندازی دفتر شورای حل اختلاف شعبه ویژه سازمان صنعت و معدن زنجان، گفت: زنجان به عنوان دومین استان در سطح کشور است که این دفتر را راه اندازی کرد.

وی اظهار کرد: سهم بخش صنعت در پرونده‌های قضایی بسیار ناچیز است و  با تشکیل این شورا مشکلات حقوقی حوزه صنعت، معدن و تجارت احصاء شده و برای تدوین لوایح مربوطه در اختیار دادگستری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صمت زنجان، به تشکیل شورای تخصصی حل اختلاف در بخش صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: این شورا باعث رسیدگی تخصصی و سریع‌تر به پرونده‌ها می شود.

فغفوری ابراز کرد: از این پس پرونده‌های مربوطه به این شورا ارجاع می شود و در کمترین زمان و با کوتاه‌ترین بروکراسی اداری رسیدگی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به انتخاب سه نفر به صورت ثابت در این شورا، افزود: با هماهنگی صورت گرفته با دادگستری سه نفر از بخش‌های معدن، صنعت و شرکت شهرک‌های صنعتی تعیین شده که به صورت تخصصی موارد را رسیدگی و مسائل را برطرف  خواهند کرد.

رئیس سازمان صمت زنجان، تصریح کرد: هم اکنون بخش عمده پرونده‌ها مربوط به بخش معدن و بخشی مربوط به شهرک‌های صنعتی است.

فغفوری  از وجود ۳۸۲ معدن در زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲۰ معدن فعال و ۶۲ معدن غیر فعال است و در این میان با توجه به وجود معادن فعال در استان این صنعت هم مشکلات و پرونده های زیادی در حوزه قضایی دارد.

وی با بیان اینکه ۲۱ درصد معادن استان زنجان را معادن فلزی  تشکیل داده اند، افزود: ۶۰ درصد معادن غیر فلزی و ۱۹ درصد سنگ های نما است.

کد خبر: ۷٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha