۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
 ۱۰۲ حلقه چاه در سطح استان اردبیل پلمب شده است
برای جلوگیری از استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی؛

۱۰۲ حلقه چاه در سطح استان اردبیل پلمب شده است

اردبیل- سرحدی، مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰۲ حلقه چاه در سطح استان پلمب شده که حجم آب صرفه جویی حاصل از آن‌ها قریب به سه میلیون متر مکعب است.

پرویز سرحدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بندهای سه و چهار مصوبه پانزدهمین جلسه شورای عالی آب و در اجرای ماده ۳۵ و تبصره های مربوط به قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و با استناد به بند «ز» ماده ۲۹ قانون توزیع عادلانه آب اظهار کرد: پرونده ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه کشاورزی کارشناسی و در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها مطرح و دو هزار و ۲۸۳ پرونده مورد تصویب قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از مجموع پرونده های رسیدگی شده در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه های چاه های کشاورزی، اطلاعات بیش از یک هزار و ۹۲۷ پرونده در سامانه ساماب بارگذاری شده است که مجوزهای آنها از طریق سامانه صادر می شود.

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل عنوان کرد: تعداد پرونده چاه های کشاورزی که در حال بارگذاری در سامانه ساماب است به تعداد ۵۵۶ مورد می باشد که سعی خواهد شد اهداف برنامه سال ۱۳۹۹ تا انتهای سال تحقق یابد.

سرحدی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال جاری به‌منظور جلوگیری از برداشت و استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، ۱۰۲ حلقه چاه در سطح استان پر شده است که حجم آب صرفه جویی حاصل از آنها به منظور حفاظت از ذخایر آب زیر زمینی برای نسل های آتی قریب به سه میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه از اضافه برداشت تعداد ۳۴ حلقه چاه در سال جاری در سطح استان اردبیل جلوگیری شده است، افزود: حجم آب صرفه جویی حاصل از این اقدام نیز نزدیک یک میلیون متر مکعب می باشد تا پایداری آبخوان دشت اردبیل افزایش یابد.

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند و حجمی بر روی چاهها در سطح استان گفت: در ۱۰ ماهه اول سالجاری ۲۳۴ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌ها در سطح استان نصب شده است.

کد خبر: ۷۱٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha