۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
۸۷ هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۸۷ هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان غربی مقاوم سازی شد

ارومیه- بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اتمام مقاوم سازی ۸۷ هزار واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد.

محمود بدلی در گفتگو با بازار در خصوص آخرین وضعیت بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان، با اشاره به اینکه ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد، گفت: در مجموع ۸۷ هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات این بنیاد مقاوم شده و باقی واحدهای تولیدی نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تاکنون نزدیک به یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است که با آورده متقاضیان، کل اعتبارهزینه شده  برای مقاوم سازی سه هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ هزار واحد روستایی درکشور مقاوم سازی می شوند افزود: سهم آذربایجان غربی سال گذشته  ۱۲ هزار واحد بود که امسال این میزان به  ۱۴ هزار واحد افزایش یافته است.

بدلی، میزان تسهیلات ارائه شده به روستائیان را ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۵ درصد ودوره بازپرداخت ۱۵ ساله اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰۳ هزار متقاضی برای  استفاده از این تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان ها مراجعه کرده اند  که ۹۵ هزار نفر شناسایی و به بانک های عامل معرفی شده اندو  تا به امروز بیش از ۹۰ هزار نفر کار ساخت را شروع کرده اند.

۷۰درصد واحدهای روستایی آذربایجان غربی تا سال ۱۴۰۵ مقاوم سازی می شوند
بدلی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم شود تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد و این زمانی محقق می‌شود که مردم همکاری کنند و شرایط بانکی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، افزود: روستاییان می‌توانند برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی  با اشاره به اینکه این استان در ۸۰ دفتر فنی و مهندسی بر نحوه اجرای طرح‌های روستایی نظارت دارند اضافه کرد: در این تعداد دفتر فنی ٢۵٠ مهندس ناظر بر اجرای طرح‌های این نهاد در سطح روستاها نظارت و رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در خصوص ساخت مسکن مددجویی نیز با اشاره به اینکه خانوارهای روستایی دارای ۲ معلول صاحب مسکن می‌شوند، گفت: عملیات ساخت ۱۴۵ واحد شروع شده و ۱۳۰ واحد نیز تا مرحله سفت کاری از پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

ساخت ۱۴۵مسکن مددجویی برای خانواده های دارای ۲ معلول
وی با اشاره به اینکه تاکنون عملیات ساخت ۱۰۷ واحد مسکونی برای این افراد به اتمام رسیده است، ادامه داد: برای ساخت این واحدهای مسکونی، ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: بعد از شناسایی خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر و در صورتی که نیاز به مسکن داشته باشند، با مشارکت و همکاری سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و دفتر مشارکت‌های مردمی و حساب ۱۰۰حضرت امام (ره) سرپناه مناسبی برای آنها احداث می‌شود.

وی بیان کرد: خانوارهایی که دارای دو عضو معلول هستند، یا توانایی تأمین زمین و احداث مسکن را ندارند، یا نیازمند تعمیر، تکمیل و لوله کشی گاز مسکن خود هستند، توسط این نهاد تا حد ممکن مساعدت می‌شوند.

کد خبر: ۷۱٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha