۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
تزریق انسانی واکسن کرونای موسسه رازی تا ۳ هفته آینده آغاز می شود

تزریق انسانی واکسن کرونای موسسه رازی تا ۳ هفته آینده آغاز می شود

کرج- تفاهمنامه همکاری مشترک به منظور شروع کارآزمایی بالینی واکسن کرونا متعلق به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) به امضای رئیس موسسه رازی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، به منظور آغاز کارآزمایی بالینی فازهای یک و دو واکسن کرونا متعلق به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تفاهم نامه ای با حضور علی اسحاقی رئیس موسسه رازی و جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در محل این دانشگاه به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه گروهی از محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) فرایند کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ساخت موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی را انحام‌خواهند داد. 

آزمایش های انسانی واکسن کرونای موسسه رازی با تایید سازمان غذا و دارو آغاز می شود
محمد حسین فلاح مهرآبادی در حاشیه امضای تفاهم نامه آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس متعلق به موسسه رازی، گفت: مطالعات حیوانی این واکسن روی سه حیوان جونده آزمایشگاهی و خرگوش و مطالعات تکمیلی بر روی میمون انجام شد.

وی افزود: پس از آماده سازی مستندات در موسسه رازی و ارسال به سازمان غذا و دارو، این سازمان پس از بررسی و تایید مستندات ‌و پروتکل های واکسن کرونای موسسه رازی آن را برای بررسی و اخذ مجوز در اختیار کمیته ملی اخلاق قرار داد و پروتکل این واکسن در کمیته ملی اخلاق تایید شد.

فلاح مهرآبادی با بیان این که کد مجوز کارآزمایی بالینی رازی کوو پارس اخذ شده و در مرحله دریافت مجوز تزریق انسانی است، یادآور شد: پس از تزریق واکسن به انسان، نمونه ها در آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو کنترل و با تایید این سازمان، به نظر می رسد تزریق انسانی این واکسن تا سه هفته آینده آغاز شود.

کارآزمایی بالینی طی چهار تا پنج ماه به پایان خواهد رسید
وی یادآور شد: کارآزمایی بالینی فازهای یک و دو طی چهار تا پنج ماه به پایان خواهد رسید و نتایج آن برای صدور اجازه ورود به فاز سه ‌و تولید انبوه تعیین کننده خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، ضمن قدردانی از همکاری های وزارت بهداشت به رغم‌ بروکراسی های اداری، به سختگیری های سازمان غذا و دارو درباره واکسن کرونا اشاره و تاکید کرد: به علت پیچیدگی های ویروس کرونا، پروتکل مدونی تا کنون در دنیا برای این واکسن تدوین نشده و بر این اساس سازمان نیز سختگیری های خاص خود را دارد و یکی از دلایل تاخیر چند ماهه در صدور مجوز کمیته اخلاق برای واکسن رازی همین امر بوده است.

کد خبر: ۷۱٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha