۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
برنامه ریزی برای راه اندازی فاز اول سکونتگاه زیرزمینی شهر «سامن» در ملایر
رئیس میراث‌فرهنگی ملایر عنوان کرد:

برنامه ریزی برای راه اندازی فاز اول سکونتگاه زیرزمینی شهر «سامن» در ملایر

همدان - رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت: راه اندازی فاز اول سکونتگاه زیرزمینی شهر سامن، تملک حرائم زمین ها و منازل مسکونی محدوده سکونتگاه زیر زمینی از طرح‌های مدیریت گردشگری شهر سامن است.

به گزارش بازار و به‌ نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی گفت: راه اندازی دستکند سامن از اولویت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر بوده و جزو مطالبات مردم سامن است که قطعا می تواند در پویایی اقتصادی سامن تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر گفت:  در این سال ها بحث های مطالعاتی و باستان شناسی خوبی در این مجموعه صورت گرفته است.

جلیلی در مورد توسعه گردشگری سامن گفت: وجود مجموعه دستکند، امامزاده سام و هام، برج خانقلی، منطقه مصلی، سوغات، اقتصاد جاده‌ای و ساخت اقامتگاه سنتی از مزیت های شهرسامن است.

وی گفت: در همین راستا طی جلسه‌ای با شهردار سامن مقرر شد شهرداری طرح پیشنهادی مدیریت بافت مرکزی و الزامات و مشارکت‌های آتی به منظور آزاد سازی عرصه و اصلاح مسیرهای تردد بین شهری در محدوده عرصه را تهیه و در کمیسیون ماده ۵ استان ارائه‌ کند.

جلیلی گفت: سامن ظرفیت توسعه گردشگری و تبدیل شدن به مقصد گردشگری را به هر لحاظ دارد و شهرداری سامن با جدیت پیگیر راه اندازی مجموعه دستکند و تهیه پلان مدیریت گردشگری شهر سامن است.

کد خبر: ۷۰٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha