۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
طرح ملی آب امید در استان قزوین اجرایی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین:

طرح ملی آب امید در استان قزوین اجرایی شد

قزوین- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: طرح ملی آب امید در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برقراری عدالت اجتماعی و همچنین مدیریت مصرف در استان قزوین اجرایی شد.  

به گزارش بازار به نقل از شرکت آب و فاضلاب قزوین، داراب بیرنوندی با بیان اینکه طرح ملی آب امید، در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برقراری عدالت اجتماعی و همچنین مدیریت مصرف در استان قزوین اجرایی شد، اظهار کرد: در این طرح مشترکین خانگی کم مصرف از مزایای معافیت در پرداخت صورتحساب آب بها بهره مند می شوند.

وی افزود: نهادینه کردن رابطه و اعتماد متقابل شرکت – مشترک، کاهش ۱۰ درصدی آب مصرفی مشترکین پرمصرف و بد مصرف، استفاده موثر از دانش و فناوری برای تحقق مدیریت مصرف از جمله اهداف این طرح است.

بیرنوندی اضافه کرد: در این طرح مشترکین بر اساس میانگین مصرف ماهیانه آب به چهار دسته کم مصرف، خوش مصرف، پر مصرف و بد مصرف تقسیم می شوند.

وی توضیح داد: مشترک کم مصرف به مشترک خانگی اطلاق می شود که متوسط مصرف ماهیانه آب آشامیدنی آنان مطابق با یک سوم الگوی مصرف یعنی کمتر یا مساوی ۵ مترمکعب در ماه بوده و مشترک خوش مصرف نیز متوسط مصرف ماهیانه مطابق با الگوی مصرف یعنی بین ۵ تا ۱۴ متر مکعب در ماه دارد.

وی مشترک پرمصرف را نیز  به مشترک خانگی با متوسط مصرف ماهیانه آب آشامیدنی بیش از الگوی مصرف و تا دو برابر الگو یعنی بیشتر از ۱۴ مترمکعب تا سقف ۲۸ مترمکعب در ماه و مشترک بدمصرف را نیز دارای متوسط مصرف ماهیانه آب آشامیدنی بیش از دو برابر الگوی مصرف یعنی بیش از ۲۸ مترمکعب در ماه خواند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ادامه داد: مشترکین مشمول معافیت های صورتحساب آب بها در «طرح ملی آب امید» شامل دسته اول مشترکین (کم مصرف) است که به صورت میانگین زیر یک سوم الگوی مصرف در ماه آب مصرف می کنند و در این خصوص قبوض این دسته از مشترکین بر اساس تعرفه های جاری محاسبه و تخفیف ها داده خواهد شد.

وی در پایان از مردم خواست تا با توجه به محدودیت شدید منابع تامین آب آشامیدنی، اعمال سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف را به صورت یک اصل در زندگی مورد نظر قرار دهند تا در فصل های گرم سال دچار بحران کم آبی و بی آبی نشویم.

کد خبر: ۷۰٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha