۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
راهداران در حال بازگشایی راه ارتباطی ۳۰ روستای آذربایجان‌شرقی هستند
معاون اداره کل راهداری آذربایجان شرقی:

راهداران در حال بازگشایی راه ارتباطی ۳۰ روستای آذربایجان‌شرقی هستند

تبریز- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بروز کولاک راه ارتباطی ۳۰ روستای استان بسته شد که راهداران هم اکنون در حال تلاش برای بازگشایی آنها هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری آذربایجان شرقی، غلامرضا رسول زاده با بیان اینکه راه این روستاها دیشب و بامداد امروز در پی کولاک بسته شده بود، افزود: این روستاها در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان های مراغه، میانه، مرند، هشترود، هریس و چاراویماق واقع هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه های راهداری به همراه امکانات و تجهیزات در راه های روستایی مشغول برف روبی هستند، اظهار داشت: با وجود کولاک شدید در جاده های سطح استان، تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و رفت و آمد خودروها در آن ها بدون هیچ مشکلی در جریان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف و کولاک شدید روز گذشته ۲ هزار و ۴۳۵ کیلومترباند در جاده های استان برف روبی و در این عملیات ۴۵۸ مخلوط نمک و شن برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها استفاده شد.

رسول زاده، با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در سطح استان ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فعال هستند، یادآوری کرد: با آغاز عملیات راهداری زمستانی در سطح استان و از اول آذر تاکنون ۹۱ هزار و ۶۸۱ کیلومترباند توسط گروه های راهداری برف روبی  و در این عملیات حدود ۱۹ هزار تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت راهداران به ۲ هزار و پنج خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده، ۲۷۵ مسافر را اسکان داده و پنج هزار و ۶۴۵ مورد در راه های روستایی استان برف روبی کرده اند. 

رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

کد خبر: ۷۰٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha