۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
راه اندازی بزرگترین هتل‌کارخانه خاورمیانه در یزد 
عضو هیئت مدیره کمیسیون گردشگری اتاق ایران خبر داد:

راه اندازی بزرگترین هتل‌کارخانه خاورمیانه در یزد 

یزد- نبیل، مجری طرح راه‌اندازی نخستین هتل کارخانه در یزد، گفت: این مجموعه نخستین هتل‌کارخانه در کشور و بزرگترین هتل‌کارخانه در خاورمیانه است.

اصغرآقا نبیل در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بزرگترین هتل‌کارخانه خاورمیانه در فاز مرمت و عملیات‌ عمرانی قرار دارد، گفت: این هتل‌کارخانه پیش از این، «شرکت سعادت نساجان» معروف به «کارخانه سعادت» بوده که پس از دهه ۸۰ به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات و شرایط پیش آمده برای صنعت نساجی کشور زیان‌آور شده است.

عضو هیئت مدیره کمیسیون گردشگری اتاق ایران ضمن بیان اینکه تاریخچه سازه‌های منحصر به‌فرد میراث صنعتی «سعادت نساجان» با ایجاد یک هتل معرفی خواهد شد، گفت: این هتل‌کارخانه که از نگاه علی‌اصغر مونسان، وزیر گردشگری «خاص و کم‌نظیر» توصیف شده و در بستر یکی از بزرگترین کارخانه‌های نساجی ایران در حال تأسیس است.

وی با بیان اینکه کاربری‌های متعددی برای این هتل‌کارخانه تعریف شده است، افزود: فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، اقامتی، خدماتی و تجاری در این مجموعه طراحی شده است و هم اکنون در قالب یک برنامه زمان‌بندی شده در حال احیا است. همچنین این مجموعه با تمرکز بر ارتقای کیفیت بصری خیابان‌های مجاورطراحی شده است.

متولی احیای مجموعه تاریخی سعادت نساجان یزد از ظرفیت اشتغالزایی این مجموعه یاد کرد و گفت: مجموعه مذکور با مساحت ۴۸ هزار متر مربع و با اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در حال حاضر، زمینه ایجاد بیش از ۳۰۰ نفر را به طور مستقیم فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هتل‌کارخانه مذکور ظرفیت ایجاد ۴۲۶ تخت اقامتی را دارد، تصریح کرد: این زیرساخت می‌تواند ظرفیت اقامت شهر جهانی را بیش از پیش افزایش دهد.

کارخانه سعادت نساجان در خیابان امام یزد و سه راه فهادان و در قلب بافت تاریخی یزد قرار دارد و این بنا مربوط به عهد پهلوی و با شماره ۳۰۸۳۹ به ثبت آثار ملی رسیده است.

کد خبر: ۷۰٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha